ابراز امیدواری وزیر خارجه مصر برای حل بحران قطر با کشورهای عربی

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الیوم السابع، سامح شکری وزیر خارجه مصر جدیدترین مواضع کشورش در مورد حل و فصل سیاسی بحران دوحه با 4 کشور عربی را اعلام نمود. وی ابراز امیدواری کرد که بحران قطر با کشورهای تحریم کننده هرچه سریعتر حل و فصل گردد.

ابراز امیدواری وزیر خارجه مصر برای حل بحران قطر با کشورهای عربی

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مصر ضمن تقدیر از کوشش های کویت برای حل و فصل بحران قطر با کشورهای عربی، گفت: مصر کوشش می نماید تا روابط خود با دیگران را بر مبنای حسن همجواری و نیز احترام متقابل تنظیم کند.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه مصر به موضع گیری درباره بحران میان دوحه و چهار کشور عربی امارات، مصر، عربستان و بحرین پرداخت و ابراز امیدواری کرد که کوششها برای حل این بحران به راه حلی فراگیر منجر گردد.

روز آدینه گذشته بود که احمد الناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت سخنانی را در مورد حل و فصل بحران قطر با 4 کشور عربی مطرح نمود. وی در این خصوص گفت: تا به امروز گفتگوهای ثمربخشی در این زمینه اجرا شده است.

وزیر خارجه کویت همچنین در این زمینه تأکید کرد: در راستای کوشش‌ها برای تحقق آشتی میان قطر و 4 کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر)، تا به امروز گفتگوهایی اجرا شده است که می‌توان آنها را مثمرثمر توصیف کرد.

این مقام کویتی در ادامه بیان کرد: تمامی طرف‌هایی که در گفتگوهای مذکور شرکت کردند، برای حل و فصل هرچه سریع‌تر بحران دوحه ابراز تمایل کردند. پس از این اظهارات وزیر خارجه کویت نیز محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر تأکید کرد: اظهارات وزیر خارجه کویت گام مهمی در جهت حل بحران محسوب می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1457

به "ابراز امیدواری وزیر خارجه مصر برای حل بحران قطر با کشورهای عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری وزیر خارجه مصر برای حل بحران قطر با کشورهای عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید