اشرف غنی ریاست اجرایی افغانستان را منحل کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، اشرف غنی دو روز پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کابل طی فرمانی ریاست اجرایی افغانستان را منحل بیان کرد.

اشرف غنی ریاست اجرایی افغانستان را منحل کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی در فرمانی بیان کرد که دوره حکومت وحدت ملی سرانجام یافته و بر این اساس تمامی فرمان های صادره توسط ریاست اجرایی از تاریخ 19، 12، 1398 به بعد نامعتبر است.

در این فرمان آمده که تمامی ادارات دولتی باید از دریافت اسناد و مکاتباتی که از آدرس ریاست اجرایی، دبیرخانه شورای وزیران سابق و یا هر عنوان دیگری که دارای اعتبار رسمی نباشد خودداری نمایند.

در ادامه این حکم آمده که وظایف تمامی پرسنل نظامی و امنیتی درباره تامین امنیت و محافظت از مقامات و مسئولیت موظف در ریاست اجرایی و دبیرخانه شورای وزیران سابق سرانجام یافته است.

غنی در این فرمان از وزارت دارایی نیز خواست تا برای تعدیل بودجه ریاست اجرایی و دبیرخانه شورای وزیران اسبق به سرجمع بودجه دولت اقدام کند.

وزارت دارایی افغانستان همچنین مکلف شده تا در هماهنگی با وزارت کشور، ریاست امنیت ملی، اداره عالی آنالیز و دادستانی کل تمام اموام منقول مربوط به ریاست اجرایی و دبیرخانه شورای وزیران سابق را تثبیت و بطور رسمی به ریاست اداره امور ریاست جمهوری انتقال دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 977

به "اشرف غنی ریاست اجرایی افغانستان را منحل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی ریاست اجرایی افغانستان را منحل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید