بهزیستی: در ماجرای رومینا کودک آزاری اتفاق نیفتاده است ، درخواست از دستگاه قضا درباره پرونده های مرتبط با بچه ها

به گزارش دانشنامه آریایی، مدیر کل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از دستگاه قضا خواست تا در پرونده های مرتبط با حوزه بچه ها، از ظرفیت مددکاران سازمان بهزیستی استفاده کند.

بهزیستی: در ماجرای رومینا کودک آزاری اتفاق نیفتاده است ، درخواست از دستگاه قضا درباره پرونده های مرتبط با بچه ها

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمود علیگو با بیان این مطلب گفت: موضوع دفاع از حقوق بچه ها ساختار رسمی در کشور دارد که در قوه قضاییه مستقر است. در مورد قضیه رومینا (رومینا اشرفی، دختر 13 ساله گیلانی که چند روز پیش با انگیزه ناموسی توسط پدر 37 ساله اش به قتل رسید) نیز بر اساس حکم قاضی پرونده، کودک آزاری اتفاق نیفتاده است و وقتی جرم به وقوع پیوسته، یک موضوع کاملا پلیسی - قضایی است و سازمان بهزیستی هم نمی تواند در این مورد مداخله ای انجام دهد.

وی در مورد راهکارهای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی اظهار کرد: بهزیستی این درخواست را دارد تا قوه قضاییه در مورد پرونده های مرتبط با حوزه بچه ها به مددکاران بهزیستی اعتماد بیشتری داشته باشد یا حداقل با مددکاران سازمان بهزیستی مشورت کند.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در واقع قبل از وقوع چنین اتفاقاتی باید به حوزه مددکاری اجتماعی و البته نقش حمایتی سازمان بهزیستی به عنوان یک منبع اجتماعی توجه گردد. این انتظار زیاد و پیچیده ای نیست. البته بخش زیادی از قضات هم این کار را انجام می دهند. با این وجود درخواست ما این است که این اقدام در قالب یک ابلاغیه عمومی رعایت گردد.

قتل دلخراش و فجیع رومینا اشرفی، دختر 13ساله تالشی به دست پدرش در روز اول خرداد موجی از انتقاد و نگرانی مردم و فعالان حقوق بچه ها را برانگیخت. موضوعی که دولت را هم تکان داد و رئیس جمهوری دستور داد تا به این پرونده به طور ویژه رسیدگی گردد. حتی لایحه تامین امنیت زنان که حدود 12 سال است معطل مانده، با قتل رومینا دوباره به جریان افتاد تا جلوی قتل های مشابه دیگر گرفته گردد.

رومینا در اردیبهشت سال جاری همراه پسر مورد علاقه خود که دو برابر او سن داشت، از خانه پدری فرار کرد اما خیلی زود دختر و پسر دستگیر و به خانه بازگردانده شدند. دختر هنگام تحویل داده شدن به پدر، از قاضی خواهش کرد که او را به خانه نفرستد. چراکه پدرش او را خواهد کشت اما حرف دختر مورد توجه قرار نگرفت و او همراه پدرش به خانه برگشت. پدر تحت تاثیر حرف های متعصبانه اطرافیان و اقوام، سر دختر خود را شبانه با داس برید و به زندگی او خاتمه داد. پس از آن شمار زیادی از کارشناسان و نهادهای حمایتی ازجمله بهزیستی انتقاد کردند که قوه قضاییه نباید به تنهایی درباره بازگرداندن دختر به خانه پدری تصمیم می گرفت و باید با روانشناس و جامعه شناس مشورت می کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1188

به "بهزیستی: در ماجرای رومینا کودک آزاری اتفاق نیفتاده است ، درخواست از دستگاه قضا درباره پرونده های مرتبط با بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهزیستی: در ماجرای رومینا کودک آزاری اتفاق نیفتاده است ، درخواست از دستگاه قضا درباره پرونده های مرتبط با بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید