شروط سازمان غذا و دارو برای فراوری داروی چینی در ایران

به گزارش دانشنامه آریایی، رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشنهاد چینی ها مبنی بر فراوری دارو در منطقه آزاد چابهار، شروط این سازمان را برای فراوری دارو در ایران از سوی خارجی ها تشریح کرد.

شروط سازمان غذا و دارو برای فراوری داروی چینی در ایران

دکتر غلامرضا اصغری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیشنهاد فراوری دارو از سوی چینی ها، گفت: این پیشنهاد در حد یک مصاحبه از سوی رئیس منطقه آزاد چابهار بود و ما هم در همین حد از موضوع آگاه شده ایم. بنابراین باید ابتدا پیشنهاد را ببینیم و بر اساس آن نظر دهیم.

وی اضافه کرد: اگر بنا باشد اتفاقی در این حوزه رخ دهد، صرفا برای داروهایی است که در حال حاضر در کشور فراوری نمی شوند و نوع وارداتی آنها وجود دارد. در عین حال اگر تکنولوژی که می آورند و داروهایی که می خواهند فراوری نمایند، مورد قبول ما باشند، پیشنهادشان مورد آنالیز قرار می گیرد.

داروی چینی وارد نمی کنیم

اصغری با تاکید بر اینکه در ایران واردات داروی چینی نداریم، ادامه داد: البته همانطور که کیفیت سایر محصولات چینی ها متفاوت است، دداروهای چینی نیز کیفیت متفاوتی دارند؛ به طوریکه در حال حاضر بسیاری از داروهای چینی به آمریکا صادر می شوند. بسیاری از داروهای چینی تحت لیسانس برندهای بزرگ اروپایی و آمریکایی هستند و از نظر کیفیت قابل تایید بوده و مسئله ای ندارند. بر همین اساس است که ما باید موضوع را آنالیز کنیم و بر آن اساس نظر دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید نمود: هر سرمایه گذاری که قرار باشد از سوی خارجی ها برای فراوری دارو در کشور اتفاق بیفتد، قطعا باید در حوزه داروهای وارداتی باشد، کیفیت مناسب را داشته باشد، تحت لیسانی یک برند قابل قبول باشد و از نظر جهانی شناخته شده و مورد تایید FDA باشد.

با تور چین از سفر لذت ببرید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 110

به "شروط سازمان غذا و دارو برای فراوری داروی چینی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط سازمان غذا و دارو برای فراوری داروی چینی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید