طرح بازسازی واحیای سرای تاریخی معمارزاده تصویب شد

به گزارش دانشنامه آریایی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محسن برآبادی امروز دوشنبه 17 شهریور ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: کارفرمای این طرح ستاد مرکزی بازآفرینی محلات هدف و مشاور طرح از جمله مشاوران مجرب کشور است که طرح را در چند فاز شامل شناخت، طرح بازسازی و بازسازی و طرح احیا با کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی و پایگاه شهر تاریخی سبزوار آنالیز کردند.

طرح بازسازی واحیای سرای تاریخی معمارزاده تصویب شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او ادامه داد: بعد از تصویب برای گذراندن مراحل پایانی و تصویب نهایی کارفرمای طرح به ستاد بازآفرینی محلات هدف ارسال تا بعد از تصویب و طی مراحل اداری از سوی ستاد مذکور برای اجرایی شدن به شهرستان ابلاغ گردد.

برآبادی توضیح داد: امیدواریم پس از ابلاغ همان گونه که وعده داده شده هرچه سریع تر عملیات بازسازی و بازپیرایی این اثر ارزشمند از سوی شهرداری، ستاد بازآفرینی و میراث فرهنگی شروع شده و برای اقدامات بعدی در راستای ساماندهی کوی گلستان شروع گردد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: سرای معمارزاده از جمله سراهای ارزشمند دوران قاجاریه است که در محدوده بازار قدیم شهر ساخته شده و اکنون در محله گلستان قرار گرفته، این اثر به شماره 5964 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1257

به "طرح بازسازی واحیای سرای تاریخی معمارزاده تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بازسازی واحیای سرای تاریخی معمارزاده تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید