لئوناردو دی کاپریو در فیلم قاتلان ماه کامل اسکورسیزی چه نقشی دارد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، لئوناردو دی کاپریو در پروژه بعدی خود با مارتین اسکوسیزی در فیلم قاتلان ماه کامل (Killers Of The Flower Moon) همکاری خواهد نمود.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم قاتلان ماه کامل اسکورسیزی چه نقشی دارد؟

او که اکنون یکی از عظیمترین بازیگران نسل خود است، با بازی در نقش آرنی گریپ در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد (Whats Eating Gilbert Grape) توجه بسیاری از بینندگان، منتقدان و فیلم سازان را به سوی خود جلب کرد.

به دنبال این اتفاق، دی کاپریو فرصت بازی در فیلم هایی مانند خاطرات بسکتبال (The Basketball Diaries)، سریع و مرده (The Quick and the Dead) و رومئو و ژولیت (Romeo + Juliet) را پیدا کرد، که در آن ها فرصت درخشش بیشتر و نمایش بهتری از استعداد خود را یافت.

نقطه س موفقیت عظیم دی کاپریو، ایفای نقش او به عنوان جک داسون در فیلم تایتانیک جیمز کامرون بود. در این فیلم جک در کشتی تایتانیک، عاشق رز دوییت بوکیتر (کیت وینسلت) می گردد و این موضوع به دلیل تفاوت طبقات اجتماعی آن ها، خارج از عرف های جامعه در سال 1912 بود.

فیلم تایتانیک نقطه درخشانی در کارنامه دی کاپریو بود و به دنبال آن، او تبدیل به یکی از شناخته شده ترین نام ها در عرصه سینما شد و فرصت های جدیدی پیش روی او نهاده شد. از این فرصت ها می توان به فیلم های مردی با نقاب آهنین (The Man in the Iron Mask)، ساحل (The Beach) و اگه می تونی منو بگیر (Catch Me If You Can) اشاره نمود. در سال 2002 دی کاپریو در ساخت فیلم دارودسته های نیویورکی با مارتین اسکورسیزی همکاری کرد و این اولین نقطه همکاری را بین این دو تشکیل داد.

اکنون که سال ها از همکاری دی کاپریو و اسکورسیزی در فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) در سال 2013 می گذرد، این دو مجددا در یک درام جنایی وسترن به نام قاتلان ماه کامل، همراه با بازیگرانی مثل رابرت دنیرو، جسی پلمونس و لیلی گلاداستون، با یکدیگر همکاری خواهند داشت. اما موضوع این فیلم چیست و لئوناردو دی کاپریو در آن چه نقشی دارد؟

کتاب قاتلان ماه کامل و داستان واقعی آن

فیلم قاتلان ماه کامل بر اساس کتاب غیر داستانی قاتلان ماه کامل: قتل های اوسیج و تولد اف بی آی (نوشته دیوید گرن) است. داستان این کتاب راجع به تحقیقی درباره کشته شدن مردم ثروتمند اوسیج در اوسیج کانتی اوکلاهوما، در اوایل دهه بیست قرن بیستم میلادی است که پس از کشف کردن ذخایر نفتی، به قتل رسیدند.

هنگامی که مردم اوسیج می خواستند ثروتی که حق قانونی آن را داشتند دریافت نمایند، اداره نمایندگان زمین (که از قبل روابط خوبی با مردم اوسیج نداشتند) تصمیم گرفتند تا کسانی که در فرآیند سوددهی را دلالی می دانستند از صحنه حذف نمایند. طبق منابع مختلف، آن ها با نقشه کشی هایی پیشرفته، حداقل 20 نفر از مردم اوسیج را کشتند. البته که احتمالا تعداد خیلی بیشتری به هلاکت رسیده باشند.

نقش دی کاپریو در فیلم قاتلان ماه کامل

لئوناردو دی کاپریو نقش ارنست بورخارت، برادرزاده نقش منفی اصلی فیلم، ویلیام هیل (با بازی رابرت دنیرو) را بازی می نماید. در ابتدا، نقش متفاوت تام وایت، مامور FBI که این پرونده به او داده شد، برای دی کاپریو در نظر گرفته شده بود. اما به درخواست خود دی کاپریو نقش او به ارنست بورخارت تغییر پیدا کرد. به همین خاطر جسی پلمونس نقش تام وایت را پذیرفت و دی کاپریو نقش ارنست را بازی می نماید، که قسمت مهمی از برنامه های ویلیام هیل را مدیریت و اجرا می نماید.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1796

به "لئوناردو دی کاپریو در فیلم قاتلان ماه کامل اسکورسیزی چه نقشی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لئوناردو دی کاپریو در فیلم قاتلان ماه کامل اسکورسیزی چه نقشی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید