شروع تحول در اقتصاد استان کرمان

به گزارش دانشنامه آریایی، با پیشنهاد و پیگیری نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان و منطقه ویژه گردشگری شهداد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

شروع تحول در اقتصاد استان کرمان

به گزارش خبرنگاران، در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه) مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس به رای گذاشته شد و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان و منطقه ویژه گردشگری شهداد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و به منظور تائید به شورای نگهبان ارسال شد. به گزارش خبرنگاران؛ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان و منطقه ویژه گردشگری شهداد در ماه های اخیر و پس از پیگیری های دکتر پورابراهیمی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مصوب و جهت تصمیم گیری به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال شد. همزمان به دلیل شرط وجود سرمایه گذار بخش خصوصی برای تمامی مناطق ویژه اقتصادی جدید، با رایزنی های لازم از سوی وی شرکت ملی مس ایران به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان و شرکت هواپیمایی ماهان نیز به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه ویژه گردشگری شهر شهداد انتخاب و به عنوان سرمایه گذار در این دو منطقه مشخص شدند.

به گزارش خبرنگاران؛ پس از این و با برگزاری جلسات متعدد، کمیسیون اقتصادی با ایجاد این دو منطقه ویژه موافقت کرد و مصوبه را به منظور تصویب نهایی به صحن علنی مجلس فرستاد. در این رابطه و در جلسه امروز علنی مجلس، ایجاد این دو منطقه با اکثریت آراء نمایندگان به تصویب رسید. برپایه این گزارش، مصوب شدن ایجاد این دو منطقه ویژه اقتصادی و شروع فعالیت در این دو منطقه می تواند تحولات بسیار زیادی را در اقتصاد استان و به ویژه شهرهای کرمان و شهداد ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 50

به "شروع تحول در اقتصاد استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تحول در اقتصاد استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید