اسرار مخوف ترین زندان های دنیا!!

به گزارش دانشنامه آریایی، زندان های ترسناک دنیا

در کل واژه زندان خود واژه ترسناکی است و به همه حس خفقان و ترس را القا می نماید. محرومیت از آزادی، محیطی ناشناخته و طبعا هراس انگیز که به عنوان محکومیت عملی خلاف قانون برای افراد در نظر گرفته می گردد. حال فکرش را بکنید که مکانی که بالطبع چنین شرایطی را دارد، ترسناک تر و مخوف تر از دیگر زندان ها هم باشد! زندان های ترسناک دنیا یک سر و گردن از دیگر زندان ها ترسناک تر هستند. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا زندان های ترسناک دنیا را به شما معرفی نماییم پس با ما همراه باشید.

اسرار مخوف ترین زندان های دنیا!!

زندان گیتاراما، رواندا | Gitarama Prison

یکی از زندان های ترسناک جهان در تایلند قرار گرفته است و به زندان گیتاراما معروف است. این زندان آنقدر ترسناک و مخوف است که به جهنم روی زمین معروف شده است. با توجه به اتفاقاتی که در این زندان در جریان است، به نظر می رسد که این تعبیر بسیار برای آن مناسب است. این زندان فقط گنجایش 500 نفر را در خود دارد و در کمال تعجب، هم اکنون 6 هزار زندانی را در خود جای داده است!

با توجه به وسعت کمی که این زندان دارد و پوشش 6 هزار زندانی در خود، تبدیل به یکی از زجرآورترین زندان های جهان شده است. در زندان گیتاراما زندانیان مجبورند تا در تمام وقت سرپا بایستند و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی همچون: خستگی، عفونت پاها و ابتلای آنها به امراض و التهابات مختلف شده است. در این زندان گاهی برای نجات جان زندانیان مجبور می شوند که پای آنها را قطع نمایند!

زندان کاراندیرو، برزیل | Carandiru

چرا زندان کاراندیرو به عنوان یکی از زندان های ترسناک جهان قرار گرفته است؟ به صورت خلاصه که بگوییم، در سال 1992 میلادی در زندان کاراندیرو برزیل، پلیس این کشور کنترل خود را از دست داده و 111 نفر از زندانیان این زندان را به کشتن داد! پس از این اتفاق از زندانیان دیگر دلیل این اتفاق پرسیده شد ولی هیچ کدام در این زمینه اتقاق نظر نداشتند و تاکنون هم دلیل کشته شدن این 111 زندانی معین نشده است. زندان تأدیب و اصلاح کاراندیرو در برزیل تا به حال شاهد درگیری های بسیار خونینی بوده است که این درگیری تنها یکی از آن ها بوده است. گفته می شود از هر 5 زندانی کاراندیرو، یک نفر آلوده به ویروس ایدز است و از وضعیت سلامت و بهداشت اسفناکی رنج می برد.

زندان بانگ کوانگ، تایلند | Bang Kwang prison

با زندان بانگ کوانگ تایلند به عنوان یکی از زندان های ترسناک جهان آشنا شوید. بانگ کوانگ با وجود این که ملقب به هیلتون بانکوک است و هر کسی فکر می نماید که چون خیلی امکاناتش کامل است به این نام معروف شده اما در حقیقت هیچ شباهتی با هتل ندارد. بیشترین علت شهرت این زندان به این علت است که زندان بانگ کوانگ تایلند به شکنجه روزانه زندانیانش شهرت پیدا نموده است.

این شکنجه ها در این زندان تبدیل به یک فرآیند روتین و عادی شده اند. به گفته کارشناسان، شرایط سخت و خطرناکی در زندان بانگ کوانگ وجود دارد. سلول های این زندان، بی نهایت کوچک هستند و ده ها زندانی درون هر یک از آن ها در کنار یکدیگر انباشته شده اند. در این زندان رسم بر این است که زندانیان تازه وارد تا حداقل 3 ماه با زنجیرهایی که به پاهایشان بسته شده تردد می نمایند. اما اعمال شاقه در این زندان مخوف به همین پابندها ختم نمی شود بلکه درباره غذا تازه مشقت های زندانیان آغاز می شود. غذا در این زندان جز از یک وعده غذایی کمتر از برنج فراتر نمی رود. به همین دلیل زندانیان مجبور هستند با اموال و دارایی مخصوص خود غذا بخرند و همین کافی است تا آغاز جنگ و دعوا را درون زندان آغاز کند.

زندان لاسابانیتا، ونزوئلا | Lasabanita Prison

یکی از دیگر زندان های وحشتناک جهان، زندان لاسابانیتا در کشور ونزوئلا است. زندان لاسابانیتا نه تنها در فهرست بدترین و بدنام ترین زندان های جهان قرار گرفته است بلکه یکی از خونبارترین مکان های جهان نیز می باشد. این زندان یکی از خشن ترین مراکز تربیتی در آمریکای لاتین بوده و هر مجرمی که به این مکان قدم می گذارد، آرزو می نماید که هر چه سریع تر از این محل فرار کند. در این زندان ده ها نوع بیماری عفونی شیوع پیدا نموده و تقریبا هیچ خدمت بهداشتی به زندانیان ارائه نمی شود.

درست است که این مکان زندان است اما، زندانیانش گاها حتی با خود در زندان اسلحه حمل می نمایند و جنگ هایی خونین بین هم راه می اندازند. با این که این زندان دارای ظرفیت 15 هزار نفری است اما در حال حاضر بیش از 25 هزار زندانی را در خود جای داده است. در طی اتفاقی که در سال 2014 میلادی در این زندان رخ داد، 196 زندانی کشته و 624 نفر هم مجروح شدند.

زندان دیار باکر، ترکیه | Diyarbakır

این زندان که در زمره ترسناک ترین زندان های جهان قرار گرفته است، در سال 1980 میلادی در شهری به همین نام تاسیس شد. از آن جایی که در این زندان مجرمان خطرناکی نگهداری می شوند، تمهیدات ترسناکی را برای نگهداری زندانیان خود دارند. مسئولان دیار باکر زندانیان خود را بر حسب نوع جرمشان در 2 بخش مختلف نگهداری می نمایند.

اردوگاه 22، کره شمالی | Camp 22

از اردوگاه ترسناک 22 در کره شمالی می توان به عنوان بدترین و وحشتناک ترینِ زندان ها نام برد. نام رسمی این زندان کوان- لی- سو 22 است و کاملا از جهانی خارجی ایزوله و پنهان است. گفته می شود که به غیر از مجرمان، خانواده آنها نیز محکوم به حبس در این زندان شده و باقی عمر خود را در این مکان وحشتناک می گذرانند. در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر در این کمپ یا بهتر بگویم زندان حضور دارند.

این کمپ دارای حداکثر شرایط امنیتی و حفاظتی بوده که گفته شده هیچ کس از آن جان سالم به در نمی برد. این اردوگاه از سال 1965 میلادی تاسیس شد و در حد فاصل 1980 میلادی تا 1990 میلادی گسترش پیدا نموده و 225 کیلومتر مربع وسعت دارد. اردوگاه 22 کره شمالی با برق ولتاژ 3300 و سیم خاردارهای بیرونی و تله های امنیتی ویژه کنترل می شود که خروج هر زندانی را غیر ممکن ساخته است.

زندان جزیره ریکرز | Racquet Island Island Prison

این جزیره مشهور حدود 10 زندان دارد که به طور متوسط روزانه 12 هزار زندانی را در خود جای داده و سلول هایی برای نگهداری از 17 هزار زندانی دارند. در زندان های این جزیره موارد فراوانی از شکنجه و قتل از جانب زندانیان و حتی توسط نگهبانان زندان گزارش شده است. معمولاً نگهبانان این زندان با اجرای قانونی خود ساخته به نام باشگاه مبارزه زندانیان را به جان هم انداخته و آن ها را وادار به کتک زدن یکدیگر می نمایند. اگر چه دو تن از نگهبانان این زندان به دلیل برگزاری چنین مبارزاتی خود به زندان انداخته شده اند اما گزارش ها حاکی از این است که چنین قانون نانوشته ای همچنان در زندان های این جزیره وجود داشته و اجرا می شود.

در سال های اخیر بارها و بارها گزارش هایی در خصوص بدرفتاری های شدید نگهبانان با زندانیان مخابره شده است و آنالیز های دولت فدرال تاکنون نمونه هایی از این بدرفتاری ها در مقیاس گسترده را کشف نموده است. در حالی که زندانیان باید مراقب نگهبانان بی رحم و شکنجه گر باشند از طرف دیگر از جانب زندانیان دیگر نیز مورد حمله و بدرفتاری قرار می گیرند. دار و دسته های متعددی در داخل زندان های این جزیره تشکیل شده و هیچ نقطه ای در این زندان ها را نمی توان امن توصیف کرد.

زندان لا سانته، فرانسه | la Prison de la Santé

زندان های ترسناک جهان این بار به زندان لا سانته که در مرکز شهر پاریس و در فاصله چند کیلومتری از رود سن قرار گرفته است، می رسد. تنها جستجویی کوتاه در تاریخچه این زندان به عنوان یکی از امنیتی ترین زندان های جهان به شدت حیرت آور است زیرا نمی توان باور کرد که چنین زندان بدنامی در شهری مانند پاریس با برج ایفل، موزه لوور و کلیسای نوتردام وجود داشته باشد. این زندان که در سال 1867 ساخته شده، همیشه با شکنجه و بدرفتاری با زندانیان مترادف بوده است. در طول جنگ جهانی دوم این زندان محل نگهداری از اسیران جنگی و خلافکاران معمولی بود. این زندان هنوز هم دیوارهایی محکم و رسوخ ناپذیر داشته و در طول تاریخ تنها سه بار زندانیان توانسته اند تا از آن فرار نمایند.

زندان دلفین سیاه، روسیه | Black dolphin prison

یکی از سخت ترین و وحشتناک ترین زندان های جهان زندان دلفین سیاه در روسیه است. با این که در این زندان تنها 700 زندانی محبوس هستند اما، همه این زندانی ها قاتلان سریالی و مجرمان مخوف هستند و همین بیشتر آن را در زمره زندان های ترسناک جهان قرار می دهد. تمامی این زندانیان به طور دسته جمعی به 4 هزار قتل متهم شده اند که نشان می دهد هر کدام از آن ها به طور متوسط 5 نفر را به قتل رسانده است.

افراد تازه وارد به این زندان برای مدت طولانی باید با چشم های و دست های بسته و در حالی که به شخص دیگری دستبند زده شده اند در راهروها راه بروند. در طول این دوره هیچ زندانی اجازه نشستن یا استراحت کردن را ندارد و تنها با یک کاسه سوپ و تکه ای نان شکم خود را سیر می نمایند. می گویند که تنها راه فرار از این زندان مرگ است.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 173

به "اسرار مخوف ترین زندان های دنیا!!" امتیاز دهید

3 کاربر به "اسرار مخوف ترین زندان های دنیا!!" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار مخوف ترین زندان های دنیا!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید