برپایی دوره های هزار و یکشب خوانی با تدریس مسعود میری

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران، نشر رود دوره آموزشی هزار و یکشب خوانی را با تدریس مسعود میری، پژوهشگر حوزه ادبیات و فلسفه و نویسنده کتاب های جادوی قصه ها در هزار و یکشب و این هزار و یکشب لعنتی برگزار می نماید.

برپایی دوره های هزار و یکشب خوانی با تدریس مسعود میری

این دوره در قالب 10 جلسه به صورت هفتگی روزهای سه شنبه از ساعت 17 الی 18:30 در فروشگاه نشر رود به نشانی تهران، خیابان کریمخان، نبش خیابان میرزای شیرازی، پلاک 109 برگزار می گردد.

با توجه به ماه های آخر سال و مشغله های پیرامون انتهای سال، پنج جلسه از این دوره در سال 97 و پنج جلسه دیگر در سال 98 برپا می گردد. نشر رود برای کسانی که در این دوره ثبت نام نمایند تخفیف 10 درصدی برای خرید کتاب های فروشگاه این نشر و همچنین تخفیف 25 درصدی برای استفاده از کافه این فروشگاه کتاب را در نظر گرفته است.

مسعود میری درباره این دوره نوشته است: آلبرکامو در اسطوره سیزیف از خود می پرسد: آیا منطقی که تا دم مرگ دوام بیاورد، وجود دارد؟ پاسخ نه است، اما امید و قصه دو چیز بیرون از منطق اند که کشش زندگی را رو به آینده بازسازی می نمایند.

سرزمین های قصه شباهت مضمونی عجیبی با فردوس ها، یوتوپی ها، وطن گذشته شادخواری ها و میهن آینده بی غمی ها دارند. اما با این همه قصه کوششی است که می تواند بر منطق دم مرگ پیروز گردد. این پیروزی لااقل به نفع زندگی است و اگر زندگی نبود قصه میسر نمی شد و اگر قصه ها نبودند زندگی تحمل پذیر نمی شد.

هزار و یک شب از آن قصه در قصه های عظیم دنیا است که تابناک شدن قصه را دوام می دهد و به ما لحظه های ساده زیستن را بردباری می بخشد. ما در هزار و یک شب یک قصه داریم: قصه مدخل، قصه آغازین و شب اول، قصه ای ازلی- ابدی که مرگ را به واپس می راند و قصه های بی شماری که هرگز به انتها نمی رسند. در کتاب این هزار و یک شب لعنتی نوشته ام:

ورود ما به هزار و یک شب، نه فقط اشتیاقی ست که به قصه خوانی داریم -که شاید این شوق به هر دلیل دیگر فزونی یابد -نه ضرورتی که رغبتی پژوهشگرانه برانگیزد، بلکه از سر نوعی توجه کردن به بازی ست. بازی ای که هزار و یک شب در داستان هایش خلق می نماید، تا ما برای اجرای نقش بشری خود پای پیش بگذاریم .

کلاس هایی که در این دوره برگزار می گردد هزار و یک شب را با تاویل می خواند و در تاویل به قصه ها در می آویزد تا ما با قصه به عوالمی دیگر سفر کنیم. این کلاس ها کاروان قصه و سفر است . سفر به عالم اندرون در بیرونی حیات بشری.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 174

به "برپایی دوره های هزار و یکشب خوانی با تدریس مسعود میری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی دوره های هزار و یکشب خوانی با تدریس مسعود میری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید