تغییرات بزرگ در انتظار استقلال

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران ، وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه ای به واگذاری سرخابی ها تا انتها امسال اشاره نموده است. طرحی که قراربود ابتدای آغاز کاردولت روحانی به پایان برسد اما برخی موانع مانع از واگذاری قطعی این دو تیم شد. با نزدیک شدن به سال های انتهای دولت روحانی اما دوباره پروژه واگذاری این دوباشگاه در دستورکار قرار گرفته و به نظر می رسد که اتفاقات مهمی برای این دوباشگاه رخ دهد. در این میان شاید پرسپولیس به دلیل برخورداری از شرایط با ثبات و نتایج مطلوبی که در سال های اخیر به دست آورده چندان دستخوش تغییرات نگردد. حتی ممکن است حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل این باشگاه با وجود واگذاری به شرکت های خواستار این دو باشگاه به دلیل عملکرد مطلوب همچنان برمسند کار باقی بماند تا ثبات این باشگاه برهم نخورد. درباره برانکوایوانکوویچ هم لااقل تا دو فصل دیگر می گردد به تداوم حضورش در این باشگاه مطمئن بود، مگراینکه برانکو خود شخصا به دلایلی حاضر به ادامه کار در این باشگاه نباشد و قصد جدایی کند. اگرهم تغییری در دستورکار این باشگاه باشد در شیوه اداره امور اقتصادی باشگاه خواهد بود وبعید است که در این دو بخش تحولات آن چنانی به دلیل موفقیت های سال های اخیر رخ دهد.

تغییرات بزرگ در انتظار استقلال

درباره باشگاه استقلال اما ماجرا کاملا متفاوت است. این باشگاه به رغم هزینه های بسیاری که درسال های اخیر انجام داده اما هیچ موفقیتی را در عرصه رقابت های لیگ برتر به دست نیاورده و چنانچه باشگاه، به شرکتی واگذار گردد بدون شک تغییرات مدیریتی و فنی در دستورکار قرار خواهد گرفت. گرچه هنوز معین نیست که چه شرکتی استقلال را می خرد و وزارت ورزش با سپردن این باشگاه مردمی به کدام شرکت تجاری موافقت می نماید اما قطع به یقین استقلال با تحولات بزرگی در عرصه مدیریتی و فنی خود روبرو می گردد و هیچ بعید نیست که مدیران جدید در راس کارقرار بگیرند و حتی به جای وینفرد شفر که در فصل هجدهم نتوانسته نتایج مطلوبی را رقم بزند، گزینه دیگری به استخدام درآید.

بدون شک اگر استقلال با همین فرمان جلو برود، حتی درصورت واگذار نشدن این باشگاه به بخش خصوصی بروز تغییرات در فصل آتی بسیار احتمال دارد چرا که استقلال از فصل دوازدهم تا کنون حتی یک عنوان قهرمانی در لیگ را به دست نیاورده و همواره در تکرار قهرمانی خود در فصل دوازدهم لیگ برتر ناکام بوده است. شاید با تغییرات آتی استقلال به آنچه مد نظرطرفدارانش است برسد اما باید دید که آن تغییرات چگونه انجام خواهد شد و آیا وزارت ورزش و جوانان که در تصمیم گیری ها تاثیرگذار است افراد باتجربه تری را در این باشگاه بر مسند کارقرار خواهد داد یاخیر.

واقعیت غیرقابل انکار این است که نتایج متوسط سال های اخیر استقلال هرگز طرفداران این باشگاه را راضی ننموده و آن ها عمیقا قهرمانی در لیگ برتر و موفقیت های چشمگیرتری را در رقابت های برون مرزی طلب نموده اند که هیچ یک محقق نشد و استقلال هم در بازی های لیگ برتر ازفصل دوازدهم تا کنون در تکرار عنوان قهرمانی خود ناکام بوده و هم در لیگ قهرمانان به توفیقی نظیرآنچه اخیرا پرسپولیس دست یافت، دست نیافته است.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 119

به "تغییرات بزرگ در انتظار استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات بزرگ در انتظار استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید