فرهاد مربی مهاجمان گل نزن استقلال

به گزارش دانشنامه آریایی، مهدی مهدوی کیا در هامبورگ به بازیکنان این تیم نحوه سانتر کردن را آموزش می دهد و یقینا فرهاد مجیدی هم با آن سابقه درخشان می تواند گزینه مناسبی برای آموزش راه گلزنی برای مهاجمان استقلال باشد.

فرهاد مربی مهاجمان گل نزن استقلال

برای فرهاد مجیدی چه یاری اول شفر باشد چه آخر، کم کار در این استقلال نیست. فرهادمجیدی می تواند مربی مهاجمان استقلال باشد. چه سمتی بهترازاین؟ مهدی مهدوی کیا با آن سابقه طولانی دربازی های ملی و یکی ازنوابغ فوتبال ایران وآسیا درتیم هامبورگ آلمان به عنوان مربی آموزش سانتردرتیم های پایه برگزیده می گردد تا به بازیکنان چگونگی ارسال های درست را یاد دهد حال چه اشکالی دارد که فرهاد دراول راه مربیگری اش دراستقلال است به مربی تخصصی مهاجمان استقلال بدل گردد؟ اگروینفردشفر یا مسئولان باشگاه استقلال تا امروزچنین نقشی را برای فرهاد مجیدی درنظرنگرفته اند، هنوزهم دیرنیست و فرهاد می تواند دراین پست برای استقلال ایفای نقش کند. نقشی مهم و کلیدی که درآینده این تیم بسیارمهم واثرگذاراست.

بزرگترین مشکل استقلال در نیم فصل اول گل نزدن مهاجمانش بود، مهاجمانی که انگار دروازه حریف را گم نموده بودند، حتی مرتضی تبریزی هم که در ذوب آهن خوب گل می زد در استقلال موفق نبود و همین نکته بیانگر این است که استقلال به یک مهاجم ششدانگ احتیاج دارد، مهاجمی که بتواند خیال طرفداران را بابت گل زدن راحت کند. شفر در لیست خود از مسوولان استقلال خواسته است که مهاجم خارجی بیاورند، اما این طور که گفته می گردد مهاجم خارجی برای استقلالی ها گران تمام می گردد و همین نکته این انتقال را به عقب انداخته است. اما آن چه این روزها باعث شده طرفدار استقلال به آینده امیدوارگردد، حضور فرهاد مجیدی است. مجیدی در دورانی که به عنوان بازیکن برای استقلال بازی می کرد، گل های موثری زد و راه گلزنی را ذاتا خوب بلد بود. ویژگی که حالا باعث شد طرفداران استقلال را نسبت به خط حمله امروز امیدوارترکند به این دلیل که حضورفرهاد به احتمال زیاد کاستی ها درخط را ازبین خواهد برد.

هرچند شرایط آماری در خط حمله آبی ها باتوجه به گل زدن در دو سه هفته پایانی مقابل تیم های پایین جدولی سپیدرود و صنعت نفت قدری بهتر شد و آنها حالا تنها اندکی بیشتر از یک گل به ازای هر بازی دارند، اما گل نزدن مهاجمان این تیم همچنان یکی از معضلاتی است که شفر با آن دست به گریبان است. به خصوص که در نقل و انتقالات زمستانی هم هیچ مهاجم جدید خارجی یا داخلی به این تیم اضافه نشده است.

حضور یکی از بهترین مهاجمان و برجسته ترین گلزنان سالهای اخیر تیم استقلال به عنوان مربی در کادر فنی آبی پوشان می تواند فرصت خوبی باشد برای مهاجمان این تیم که از ضعف گلزنی رنج می برند وانگار راه گلزنی را بلد نیستند. این مهاجمان می توانند در جریان تمرینات استقلال به خوبی از تجربیات کاپیتان سابق این تیم بهره برداری نموده و از این تجربیات در جریان بازیها استفاده نمایند.آبی پوشان در نیم فصل نخست تنها 18 بار موفق به گل زدن شده اند که سهم مهاجمان این تیم از این تعداد گل بسیار کم است. مرتضی تبریزی و روح الله باقری که اصلی ترین مهاجمان این تیم بودند هر کدام تنها یکبار موفق به گلزنی شدند و صیادمنش جوان که عملکرد بهتری نسبت به باقری و تبریزی داشت 2 بار موفق به گل زدن شدند. -

این باور که فرهاد مشکل گل زدن استقلال را برای نیم فصل دوم حل نماید، حس خوبی به طرفداران استقلال می دهد. مجیدی از معدود بازیکنانی است که حتی با کنار گذاشتن فوتبال فرم ایدهآل خود حفظ نموده است، درست مثل عابدزاده که فرم بدنش به مخاطب این نکته را القا می نماید که او حتی در حال حاضر هم می تواند بهترین دروازه بان باشد، مجیدی هم با نگه داشتن فرم ایده آل می تواند در کنار استقلالی ها به بهترین نحو راه گل زدن به مهاجمام بیاموزد و حتی خودش درتمرینات با گلزنی اصول کار را به آن ها آموزش دهد. تبریزی، باقری، انصاری،صیادمنش و دیگر مهاجمان استقلال که درنیم فصل اول عملکرد درخشانی نداشتند فرهاد را باید یک فرصت بزرگ برای ارتقای سطح فنی خود بدانند.

هرچند که تاکید داریم وینفرد شفرنیز باید چنین توضیح وظایفی را ازمجیدی طلب کند و گلزن بی بدیل سال های نه چندان دوراستقلال به بهترین و عالی ترین شکل ممکن بهره ببرد. فرهاد آمده است دست استقلال را بگیرد و چه دست گیری و یاریی بالا ترازآموزه های او به خط آتش استقلال و بازیکنانی که راه گلزنی را گم نموده اند. ازاین فرهاد می گردد چندین فرهاد دیگرپدید آورد.

10-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 163

به "فرهاد مربی مهاجمان گل نزن استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهاد مربی مهاجمان گل نزن استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید