معافیت هند از تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش دانشنامه آریایی، ایسنا نوشت: روزنامه اکونومیک تایمز به نقل از منابع مطلع گزارش داد: آمریکا موافقت نموده هند را پس از آنکه واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است، این کشور را از تحریم های واشنگتن علیه تهران مستثنی کند.

معافیت هند از تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز یک منبع مطلع گفت: آمریکا موافقت نموده است که هند را از تحریم های نفتی خود علیه ایران معاف کند.

هند و دیگر خریداران بزرگ نفت ایران در طول این ماه ها وارد مذاکراتی با آمریکا برای معافیت از این تحریم ها شده اند. هند در سال های 27 و 28، 22 میلیون تن نفت خام از ایران وارد نموده است و قصد داشت این میزان را در سال 29 به 3 میلیون تن افزایش دهد، اما به گفته این منابع مطلع، برای برخورداری از معافیت شرکت های هندی واردات نفت از ایران را به 4 تا 5 میلیون تن کاهش خواهند داد.

به نوشته این روزنامه، یک منبع مطلع اظهار کرد: هند و آمریکا برای برخورداری از معافیت توافق کردند. از این رو دهلی واردات نفت از ایران را حدود 35 درصد از آنچه در سال گذشته خریداری می کرد.

به نوشته اکونومیک تایمز هنوز تعیین نیست که شرکت های هندی چگونه قرار است پول خرید نفت ایران را پرداخت نمایند، اما این احتمال وجود دارد که دو کشور کماکان به مکانیزم کنونی یعنی پرداخت 55 درصد از مبلغ به یورو و 45 درصد مابقی به روپیه پایبند بمانند که روپیه دریافت شده برای واردات برنج، دارو و دیگر کالاهای هندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

523

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 109

به "معافیت هند از تحریم های آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت هند از تحریم های آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید