پنجمین المپیاد ورزشی دانش آموزی در استان گیلان شروع شد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران، ظهرشنبه با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان گیلان و همچنین جمعی از روسای دستگاه های اجرایی شهرستان آستانه اشرفیه پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای گیلان به صورت نمادین در مدرسه دخترانه شهید پرندآور آستانه اشرفیه شروع شد.

پنجمین المپیاد ورزشی دانش آموزی در استان گیلان شروع شد

در این مراسم یکی از دختران دانش آموز مشعل بازی ها را روشن کرد. در این مراسم تیم های ورزشی رژه رفته و هر کدام بخشی از حرکات رشته های کاراته، والیبال، تکواندو، ورزش باستانی، شطرنج و هفت سنگ را به نمایش گذاشتند.

توجه به ورزش در کنار تحصیل سبب پویایی دانش آموزان و آموزش و پرورش می گردد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسک با اشاره به حضور 123 هزار دانش آموز دختر و پسر در این المپیاد ورزشی، اظهارکرد: این تعداد دانش آموز در 16 رشته ورزشی با هم به رقابت می پردازنند.

نادر دنیا آرای اضافه کرد: مدیران مدارس، دانش آموزان و سازمان های مختلف در اجرای هر چه بهتر در برگزاری این المپیاد ورزشی که یک طرح ملی مشارکت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بین دانش آموزان شاهد عارضه فقر حرکتی هستیم، گفت: باید کوشش گردد تا ورزش کردن در میان دانش آموزان به یک فرهنگ تبدیل شده و از تغذیه مناسب نیز استفاده گردد.

دنیا آرای در ادامه با بیان اینکه تهذیب نفس، تحصیل و ورزش همراه با ارتقای علمی سبب پویایی دانش آموزان و در نهایت آموزش و پرورش می گردد، اعلام کرد: استفاده از ظرفیت های برون سازمانی را در کنار قابلیت های آموزش و پرورش لازم است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و وزارت ورزش و جوانان در پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت دانش آموزان، یار و یاور آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به شرکت 4 میلیون و 500 هزار دانش آموز کشور در المپیادهای درون مدرسه ای، ادامه داد: ورزش ضمن اینکه سلامتی دانش آموز را تضمین می نماید در پیشرفت فرآیند تحصیلی آنها نیز تأثیر گذار است.

پیشنهاد بودجه 40 میلیاردی در بودجه 98 برای آموزش و پرورش

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز به حوزه ورزشی توجه خاصی دارد، اظهارکرد: در برنامه ششم توسعه 0/27 درصد بودجه کشور به تربیت بدنی اختصاص یافته است.

محمدحسین قربانی در ادامه با تأکید به ایجاد انگیزه برای حضور فعال در سطح مدارس، اضافه کرد: ورزش یکی از برنامه هایی است که با اجرای آن انگیزه های لازم برای حضور در مدارس درمیان دانش آموزان فراهم می گردد.

قربانی با اشاره به تدوین بودجه سال 98 کشور، اعلام کرد: برای بودجه آموزش و پرورش 40 هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده که امیدواریم در کمیسیون تلفیق به تصویب برسد.

وی بر لزوم استفاده از متخصصان امر در حوزه ورزش در مدارس تأکید کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت های کارشناسان تربیت بدنی در زمینه ورزش در مدارس استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 122

به "پنجمین المپیاد ورزشی دانش آموزی در استان گیلان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین المپیاد ورزشی دانش آموزی در استان گیلان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید