کردستان استان موفقی درورزش نابینایان است، لزوم توجه به ورزش بانوان

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر هادی زاده پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی سالیانه هیئت نابینایان و کم بینایان استان کردستان، اظهارداشت: ورزش نابینایان و در مجموع ورزش معلولان به برکت انقلاب شکل گرفت و تا پیش از انقلاب هیچ ورزشکاری در این حوزه نداشتیم.

کردستان استان موفقی درورزش نابینایان است، لزوم توجه به ورزش بانوان

وی اضافه نمود: ورزش معلولان ایران در حال حاضر در صندلی ویژه ای در جهان واقع شده است و همه ایران را به عنوان یک کشور پیشرو در این حوزه می شناسند و ورزش معلولان کشور از پیشگامان جهان شناخته می گردد.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور ادامه داد: در چند سال اخیر نیز صندلی ورزش نابینایان استان کردستان تغییرات محسوسی را به خود دیده و در سال 94 صندلی 21 کشور را داشت و در سال 95 به صندلی 18 رسید و سال گذشته نیز صندلی دهم کشور را به دست آورد و همین نشان از توجه مسئولان و پیروزیت اعضای هیئت نابینایان و کم بینایان استان کردستان است.

هادی زاده یادآور شد: استان کردستان در حالی این صندلی را به دیت آورده که از نظر تعداد ورزشکاران نابینا نسبت به سایر استان های کشور در صندلی 26 واقع شده است و این یعنی با تعداد ورزشکار کمتر، پیروزیت بیشتری کسب نموده است.

وی بیان نمود: اگر می خواهیم پیروز باشیم باید با اداره ورزش و جوانان، بهزیستی و دیگر هیئت های ورزشی تعامل و همکاری تنگاتنگی داشته باشیم که با توجه به پیروزیت های بدست آمده توسط ورزشکاران نابینای کردستانی در مسابقات مختلف به نظر می رسد به این تعامل و همکاری رسید اند.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ورزش بانوان اشاره نمود و گفت: بانوان ورزشکار نابینا و کم بینا باید بیش از بخش آقایان مورد توجه قرار گیرند چرا که از نظر روحی و احساسی بیشتر نیازمند توجه هستند.

هادی زاده اظهارداشت: نصف جامعه هدف ما در این فدراسیون را بانوان تشکیل داده اند و از همین رو انتظار داریم هیئت های استانی و شهرستانی در این حوزه بیشتر ورود نمایند.

وی در ادامه سخنان خود توجه به پیشکسوتان این عرصه را مهم دانست و اضافه نمود: کسانی که روزی در این عرصه برای ما افتخار آفرینی نموده اند و مایه افتخار ما بوده اند را نباید فراموش کنیم، چرا که از لحاظ روحی و روانی نیازمند توجه ما هستند.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور ادامه داد: همچنین ورزش همگانی نیز باید در بین جامعه نابینایان و کم بینایان نهادینه گردد چرا که ما نمی خواهیم همه را قهرمان پرورش دهیم و همین که برای ارتقا و حفظ روحیه این افراد برنامه های ورزشی متنوع برگزار گردد، کافی است.

هادی زاده یادآور شد: ورزش در تمام جهان برای قشر معلول رایگان است و ما نیز انتظار داریم در ایران این اتفاق بیافتد و از همین رو از اداره ورزش و جوانان استان کردستان می خواهیم به این بحث نیز ورود کند و با هیئت های ما همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 180

به "کردستان استان موفقی درورزش نابینایان است، لزوم توجه به ورزش بانوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان استان موفقی درورزش نابینایان است، لزوم توجه به ورزش بانوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید