اشتباهات اندک برای تحقق رویای عظیم، کم نقص ترین پرسپولیس در فینال

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل النصر عربستان به عنوان نماینده غرب قاره کهن به فینال رقابت های لیگ قهرمانان 2020 آسیا رسید تا برای برگزاری بازی فینال در تاریخ 19 دسامبر میلادی (29 آذرماه) در کشور قطر منتظر نماینده شرق آسیا بماند.

اشتباهات اندک برای تحقق رویای عظیم، کم نقص ترین پرسپولیس در فینال

تیمی که با وجود مسائل ریز و درشت توانست دومین صعود خود در سه سال گذشته به فینال لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرد.

هدفمند مثل مهاجمان

چند ساعت مانده به بازی پرسپولیس با النصر عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به محرومیت انضباطی 6 ماهه گلزن شماره یک سرخپوشان گرفت تا او نتواند برای این تیم بازی کند. شوک عظیمی که یحیی گل محمدی را مجبور به استفاده از مهدی عبدی به جای آل کثیر کرد اما این بازیکن توانست با گلزنی در این ملاقات، جای خالی مهاجم محروم تیمش را به خوبی پر کند. آل کثیر که در 6 بازی گذشته با پیراهن پرسپولیس پیروز به ثبت چهار گل برای این تیم شده بود در هتل محل اقامت پرسپولیس ماند تا شاهکار جانشین خود را از تلویزیون اتاقش ببیند.

مهدی عبدی سه شوت در چارچوب به سمت دروازه النصر داشت که یکی از آنها با مهار دروازه بان این تیم همراه بود. مهاجم پرسپولیس گل تساوی این تیم مقابل النصر عربستان را با ضربه سر دقیق خود و بالاتر از ستاره ای همچون مایکون زد تا این تیم را در رقابت ها حفظ کند.

مهاجمی که هنگام دفاع تیمی پرسپولیس نیز خیلی خوب عقب می کشید و سه بار توانست توپ را از هافبک های النصر بگیرد. عبدی در ششمین دقیقه از وقت های قانونی اضافه این بازی جای خود را به آرمان رمضانی داد تا مهاجم بلندقامت و تازه وارد سرخ ها نیز با دوندگی بی امان خود تمرکز مدافعان النصر را برای ارسال پاس های بلند به حداقل برساند. عملکردی که جای خالی احسان پهلوان را پس از دریافت کارت قرمز از داور مسابقه تا حدی پر کرد و به این تیم برای رسیدن به فینال یاری قابل توجهی کرد.

معرکه مدافعان پرسپولیس با بازی سازی

بدون شک یکی از تأثیرگذارترین پست های زمین را مدافعان و دروازه بان پرسپولیس در راستا صعود به فینال داشته اند. شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی این تیم مقابل النصر عربستان قرار دریافتد تا آمار نزدیک به 135 پاس سالم روی هم رقم بزنند. خلیل زاده با باز پس گیری 19 توپ و کنعانی زادگان با دریافت 15 توپ در نبرد با مهاجمان نماینده عربستان توانستند سد مستحکمی را مقابل حامد لک ایجاد نمایند تا دروازه بان پرسپولیس تنها مجبور به دریافت یک شوت در طول مسابقه گردد. البته آمار شوت های النصر به عدد 17 رسیده بود اما تنها یکی از آنها به تیر دروازه برخورد کرد و دیگری با دفع لک روبرو شد.

سیامک نعمتی و سعید آقایی نیز در شب صعود پرسپولیس به فینال آسیا عملکردی استثنایی داشتند. آنها بیش از 18 نفوذ به خط دفاعی النصر داشتند و آمار تکل پیروز بیش از 94 درصدی را در مواجهه با هافبک های حریف از خود جا گذاشتند.

تخریب با کمال تسریع با نورالله ی

هافبک های پرسپولیس در میانه میدان نیز نمایشی ایده آل داشتند. یحیی گل محمدی که تصمیم به نیمکت نشینی میلاد سرلک گرفته بود کمال کامیابی نیا را در میانه میدان پرسپولیس بازی داد تا این بازیکن با قدرت بالای تخریب بازی سازی حریف نقش بسزایی در دفاع تیمی داشته باشد. همچنین احمد نورالله نیز هر بار پا به توپ شد با سرعت بالای خود یاری زیادی به انتقال توپ از دفاع به حمله کرد.

بشارت با بشار دوندگی با امیری و پهلوان

بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان این تیم در تغییر فاز پرسپولیس از دفاع به حمله بود. او که پاس گل پرسپولیس را به عبدی ارسال کرد دوندگی قابل توجهی در میانه میدان داشت.

وحید امیری و احسان پهلوان نیز همچون گذشته توانستند در ضد حملات پرسپولیس به سمت دروازه النصر نقش آفرینی نمایند و با دوندگی بالای خود به مهدی عبدی در نوک پیکان حمله این تیم یاری نمایند.

البته احسان پهلوان با دریافت کارت قرمز و وحید امیری نیز با اخطاری که گرفت غایبان عظیم این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود تا پرسپولیس را برای ملاقات 29 آذر با خطر روبرو کند.

شاگردان یحیی گل محمدی با کمترین اشتباهات فردی توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند تا این تیم دومین حضور خود را در سومین سال جشن بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1370

به "اشتباهات اندک برای تحقق رویای عظیم، کم نقص ترین پرسپولیس در فینال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات اندک برای تحقق رویای عظیم، کم نقص ترین پرسپولیس در فینال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید