بلیت نوروزی قطار گران نمی گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، زندگی امروز- مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به خدمات رسانی روزانه به چهار هزار و 528 نفر مسافر درایام نوروز 98 گفت: در این برهه بلیط قطار هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

بلیت نوروزی قطار گران نمی گردد

عبدالکریم درویش زاده گفت: این اداره کل 14 رام قطار داخلی شامل 11 سالن دو طبقه و یک رام ریل باس در سطح استان برای جابجایی مسافران نوروزی اختصاص داده است.

وی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام نوروز راه آهن جنوب از 2 ماه پیش با اجرای اقداماتی خود را آماده استقبال و پذیرش مسافران نوروزی نموده ایم.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تردد در ایستگاه های اهواز ، کارون، ماهشهر ، خرمشهر و بندر امام است، گفت: با توجه به ازدحام مسافر در این ایام تسهیلات و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب توضیح داد: آخرین پیش فروش اینترنتی بلیط قطارهای محور جنوب در 16 بهمن برای بازه زمانی24 اسفند جاری تا 16 فروردین 98 اجرا شده و تمام بلیط های قطارهای این جهت به فروش رسیده است.

به گفته مدیرکل راه آهن جنوب، چهار قطار به تهران و 2 قطار به مشهد در این بازه زمانی و این جهت تردد می نمایند که در نوروز 98 ظرفیت ایجادی در جهت رفت و برگشت روزانه چهار هزار 912 نفر است.

درویش زاده ادامه داد: در 17 بهمن ماه نیز برای همین بازه زمانی به وسیله آژانس های مسافرتی بلیط فروشی به صورت حضوری درنظر گرفته شده بود.

وی اعلام کرد: روش های تامین بلیط به صورت اینترنتی، حضوری و خرید به وسیله برنامه های کاربردی موبایل بوده است.

درویش زاده اعلام کرد: در 11 ماهه 97 در قطارهای سراسری یک میلیون و 280هزار و 487 مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و 194 هزار و 852 نفر بوده رشد هفت درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: در زمینه قطارهای حومه ای در 11 ماهه سال جاری 698 هزار و 91 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 96 که 640 هزار و 140 نفر بوده رشد 9 درصدی جابجایی مسافر ثبت شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ظرفیت ایجادی در زمستان سال جاری چهار هزار و 680 مسافر بوده که در پیک سفرهای نوروزی به چهار هزار و 912 نفر افزایش یافته است.

درویش زاده یادآور شد: جایگاه خالی برای ایام نوروز در قطارهای مسافری سراسری هنوز موجود است و مسافران می توانند این جایگاه ها را به وسیله خرید بلیط داشته باشند.

منبع: زندگی روز
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2009

به "بلیت نوروزی قطار گران نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت نوروزی قطار گران نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید