برترین مسیرهای طبیعت گردی در کامبوج

به گزارش دانشنامه آریایی، طبیعت گردی در کامبوج

از آن جا که کامبوج به طبیعت فوق العاده زیبا و منظره ها بکرش معروفیت دارد، مقصدی ایده آل در جهان برای طبیعت دوستان است. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که عاشق طبیعتند و از هر فرصتی استفاده می نمایند که کوله بار سفر را ببندند و به یکی از طبیعت های ناب جهان سفر نمایند پس شانس با شما یار است! در این جا سعی نموده ایم تا برترین مسیرهای طبیعت گردی در کامبوج را برای شما آماده کنیم و باید بدانید که برای انتخاب یکی از آن ها نه تنها باید از نظر فیزیکی و سلامت آماده باشید، بلکه باید از نظر زمانی هم وقت کافی را به آن اختصاص دهید و در این مورد هم منعطف باشید. با خبرنگاران همراه شوید:

برترین مسیرهای طبیعت گردی در کامبوج
  • پیاده روی در جنگل کالای

اگر سفر به کامبوج کردید و در پی راستا طبیعت گردی ای در کامبوج بودید که هم راحت باشد و هم در از نظر زیبایی و منظره، درجه یک باشد، جنگل کالای انتخابی عالی است. این راستا از روستای اقلیت Kreung آغاز می گردد و در استان راتاناکایری با راستاهای جنگلی ادغام می گردد و شما را غرق در صدای حشرات و زیبایی های گل های با طراوت می نماید. برترین چیزی که درباره این راستا، جدای از طبیعت خیره نماینده و جادویی و نهرهای کوچک و زیبایی که می توانید در آن ها آب تنی کنید، وجود دارد، مردم محلی این منطقه است. در این منطقه، مردم Kreung زندگی می نمایند آن ها برای جهانگرد ها غذاهای خوشمزه ای مثل سوپ بامبو درست می نمایند و به گرمی تمام از آن ها مهمان نوازی می نمایند.

مسافت این راستا: 16 کیلومتر

درجه سختی: راحت

  • پیاده روی در رودخانه هزار لیگاز

اگر از آن دسته طبیعت دوستانی هستید که عاشق تاریخ هم هستند پس این یکی برای شماست. خود پیاده روی واقعا آسان است اما به خاطر شیبی که دارد پر از راستاهای پیچیده است و همین ها مانند موانعی در راه هستند که از نظر برخی ها ممکن است باعث سختی راستا شوند. وقتی که بعد از یک ساعت به بالای کوه برسید، به رودخانه ای به نام هزار لینگاس برمی خورید که همان جایی است که تاریخ از آن سرچشمه می گیرد جایی که تاریخ و طبیعت با هم پیوند خورده اند. در این منطقه می توانید اسطوره های تاریخی و مذهبی ای که در بستر رودخانه حکاکی شده اند را ببینید و درست مثل وقتی که وارد یک مکنا مذهبی و منحصر بفرد می شید و احساسی خاص را پیدا می کنید، خودتان را برای همان احساس شگفت انگیز آماده کنید.

مسافت این راستا: 6 کیلومتر

درجه سختی: میانه

  • کوه های کاردامم

بهتر است به جای کوه به آن ماجراجویی مردافکن بگویید! اگر دوست دارید تا کلمه دوردست را به معنای واقعی کلمه درک کنید و از طرفی طعم زندگی های ابتدایی و اولیه را بچشید پس احتمالا پیاده روی در بزرگ ترین جنگل بارانی جنوب شرقی آسیا را دوست داشته باشید. راستا رسیدن به این کوه به میزان ای حیرت آور و سوررئال است که فکر می کنید وارد یکی از فیلم های تخیلی نارنیا شده اید! پس همین گفته کافی است تا متوجه شوید که حیات وحش این منطقه تا چه میزان بکر و دست نخورده است، پر از گیاهان و جانوران عجیب و کمیاب. این کوه هم از چشم میزانای مختلفی پوشانده شده است از جنگل ها گرفته تا منطقه ها سر سبزی که با آبشارها و علفزارها گره خورده است! و از مواردی که پیش از پیش این راستا طبیعت گردی در کامبوج را هیجان انگیز می نماید، این است که پروژه های خوبی در این منطقه برگزار شده است و این پروژه آن است که تمام تورهایی که به این منطقه برگزار می گردد را فقط و فقط خود محلی ها اجرا و کنترل می نمایند.

توصیه: اگر که راستا طبیعت گردی کاردامم را انتخاب کردید پیشنهاد می کنیم که حتما یک راهنما هم برای خودتان انتخاب کنید. این پیاده روی شما را به اعماق جنگل می برد که در آن هیچ راستا مشخصی وجود ندارد و در نتیجه مطمئنا به هدایت که به محل آشنا باشد احتیاج دارید.

مسافت این راستا: از 3 تا 7 روز

درجه سختی: خیلی سخت

  • پارک ملی ریم Ream

راستاهای پیاده روی در پارک ملی ریم را می توان از مشهورترین راه های طبیعت گردی در کامبوج دانست. جایی که پر از است از گیاهان شاه پستند، چشمه های آب شیرین، جنگل، سواحل، صخره های مرجانی و جزایر! حتی حیات وحشی که در این پارک ملی هم وجود دارد به میزان همان چشم میزانا متنوع است. از آن جایی که در اینجا چیزی حدود 210 کیلومتر مربع حیات وحش خالص آن که در برترین نوع خود روبرو اید، پس می توانید راحت تصور کنید که چرا پیاده روی در این جا تا این میزان دوست داشتنی است و در این لیست قرار گرفته است.

مسافت: 7 کیلومتر

درجه سختی: راحت

  • پارک ملی ویراشی کامبوج

یکی از بزرگ ترین منطقه ها حفاظت شده کامبوج از نظر مساحت، پارک ملی ویراشی نام دارد که آن را هم می توان معادل عبارت طبیعت گردی در کامبوج دانست! این پارک در منطقه ای به وسعت 3325 کیلومتر مربع تا ویتنام در شرق، لائوس در شمال و استان استونگ ترنگ در غرب گسترده شده است و از آن دست منطقه های است که خیلی از جاهای آن ناشناخته مانده است و به طور کامل کشف نشده است! و ترکیبی از راستاهایی با درجه سخت تا راستاهای ساده است. این پارک ملی بعلاوه خانه تعداد زیادی از پستانداران نایاب هم هست پس اگر فرصت این را داشتید تا در این پارک به پیاده روی برید حتما چشم هایتان را تا حد ممکن باز کنید دنبال حیواناتی مثل فیل ها، لئوپاردها، ببرها و خرس ها بگردید اگر چه تعدادی از این حیوانات به میزان ای بزرگ هستند که احتیاجی به داشتن چشم باز ندارند!

توصیه: از آن جا که ویراشی از منطقه ها محافظت شده کامبوج است، هر عملی در آن باید در اطلاعات اکوتوریسمی پارک ملی ویراشی ثبت گردد.

مسافت این راستا: از 2 تا 8 روز

درجه سختی: معمولی تا سخت

منبع: trekkingcambodia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2101

به "برترین مسیرهای طبیعت گردی در کامبوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای طبیعت گردی در کامبوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید