تعویض مقره های برق در آبادان

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس اداره برق آبادان گفت: بیش از یک هزار مقره برق در این شهرستان تعویض شد.

تعویض مقره های برق در آبادان

حسام ثابتی رئیس اداره برق آبادان گفت: یک هزار و 100 مقره برق در شهرستان آبادان به منظور کاهش قطعی برق در زمان مه و رطوبت شدید هوا با عملیات جهادی تعویض شد.

او از شست وشوی مقره های شبکه برق 90 به صورت درصدی در آبادان و 95 درصد در اروندکنار به منظور کاهش قطعی برق تا کنون نیز خبر داد و گفت: به این ترتیب تا سرانجام هفته جاری که مه و رطوبت پیش بینی شده قطعی برق نخواهیم داشت.

به دلیل قرار گرفتن آبادان بین 2 رودخانه و بخش اروندکنار در نزدیکی دهانه اروندرود، رطوبت و شرجی هوا در این شهرستان بسیار بالاست و تاثیر رطوبت بر مقره های شبکه برق، سبب قطع ناخواسته برق در این منطقه می شود.

به گفته آقای ثابتی آلودگی و گرد و غبار در هوا سبب فرسودگی و پیری مقره های برق در شهرستان شده که در 10 روز گذشته و به همیاری گروه هایی از دزفول، شوش و شوشتر مقره های برق در شهرستان آبادان تعویض شد و این عملیات تا سرانجام امسال ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره برق آبادان گفت: در این طرح روزانه 50 هزار لیتر از طریق 6 دستگاه مقره شور شسته شد و یک هزار و 670 کیلومتر شبکه برق آبادان، اروندکنار، چوئبده و منیوحی است اصلاح و شست وشو شد.

مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب خوزستان آبادان، خرمشهر و اروندکنار را با بیش از 140 هزار مشترک زیر پوشش دارد.

خبرنگاران آبادان آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2290

به "تعویض مقره های برق در آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویض مقره های برق در آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید