تمامی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می شوند

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، غلامرضا فرخی گفت: در راستای اجرای ماده دو آیین نامه اجرایی همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری کشور؛ شرایط برای بیمه همه افراد شاغل در رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی فراهم گردیده است.

تمامی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می شوند

وی اظهار کرد: مهم ترین هدف این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری در موضوعاتی مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است.

فرخی با بیان اینکه طبق مفاد این تفاهم نامه، 10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت خواهند کرد، توضیح داد: بر این اساس صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها و دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه فراوری انفرادی شامل این بیمه می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید نمود: در این راستا متقاضیان می توانند با مراجعه و اخذ معرفی نامه از معاونت صنایع دستی استان و یا نمایندگی های این اداره کل در شهرستانها و سپس با مراجعه به کارگزاری های صندوق برای عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام نمایند.

فرخی توضیح داد: در حال حاضر بیش از 70 هزار هنرمند در 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان به طور مستقیم فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 75

به "تمامی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تمامی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید