جزئیات دریافت گواهینامه رانندگی برای معلولان

به گزارش دانشنامه آریایی، رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس هدایت و رانندگی ناجا جزئیات دریافت گواهینامه رانندگی برای معلولان دارای شرایط رانندگی را تشریح کرد.

جزئیات دریافت گواهینامه رانندگی برای معلولان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ احمد کرمی اسد درباره دریافت گواهینامه رانندگی برای معلولان گفت: در پلیس هدایت و رانندگی برای احترام به جانبازان و معلولان، آکادمی های رانندگی انتخاب شده که اقدام به آموزش رانندگی به معلولان واجد شرایط می نماید.

وی در خصوص چگونگی دریافت گواهینامه رانندگی از سوی معلولان نیز توضیح داد: پس از انجام یکسری معاینات ساده پزشکی از سوی پزشکان معاین تایید می گردد که آیا فرد معلول می تواند رانندگی کند یا خیر؟ در صورت تأیید و دارا بودن شرایط از سوی افراد دارای معلولیت، آنان با توجه به نوع معلولیت به یکی از آموزش های رانندگی رفته و در آنجا مفاهیم نظری و عملی رانندگی را فرا می گیرند.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس هدایت و رانندگی ناجا در خصوص اینکه آیا آکادمی های رانندگی مناسب برای معلولان نیز وجود دارد، گفت: آکادمی هایی که در سراسر کشور در این خصوص معین شده برای معمولان، مناسب سازی شده اند. همچنین بسته به نوع معلولیت آموزش های متناسب نیز به این افراد ارائه خواهد شد.

کرمی اسد در خصوص گواهینامه صادر شده برای این افراد نیز گفت: هر فردی بر اساس نوع معلولیتی که دارد، گواهینامه با شرایط خاص رانندگی دریافت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 687

به "جزئیات دریافت گواهینامه رانندگی برای معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دریافت گواهینامه رانندگی برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید