حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در فرانسه

به گزارش دانشنامه آریایی، بازسازی بناهای تاریخی

در ابتدا شرح خواهیم داد که منظور از بازسازی بناهای تاریخی چیست؟ می توان گفت بازسازی بناهای تاریخی رشته ای از هنر و ترکیب آن با معماری است. شناخت بناهای تاریخی و مطالعه آن ها از نظر قدمت، مواد بکار برده شده و سبک معماری زمان خود سعی در بازسازی ساختمان این آثار و بناهای تاریخی دارد. در بازسازی بناهای تاریخی در واقع به بازسازی ساختمان فضای تاریخی و روح معماری زمان ساخت بنا پرداخته می گردد و برای پایداری بیشتر بنا در طی زمان مداخله های فنی و عملی انجام می گیرد. بدین معنا که زمان در آن محبوس شده است. منظور از مداخله فنی و علمی در واقع اقداماتی است که منظور هماهنگ سازی بنا با شرایط کنونی صورت می گیرد. به عنوان نمونه در عملیات بازسازی بسیاری از بناهای تاریخی سعی شده است که با استفاده از روش هایی استحکام و مقاومت آن ها را افزایش داد.

حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در فرانسه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بازسازی بناهای تاریخی فرانسه

بازسازی بناهای تاریخی فرانسه

می توان گفت فرانسه کشوری است که تمام دوره های تاریخی مهم را شامل می شود و سفر در فرانسه به مانند سفر در زمان است و به همین خاطر است که مسافران به مقصد فرانسه خواستار تکرار سفر خود هستند. البته باید گفت که با یک سفر به این کشور نمی توان تمام معماری آن را بازدید کرد. طی تحقیقات اجرا شده توسط متخصصان تاریخ معماری تعیین شد که فرانسه ایده های کاخ های خود را از ایتالیا در قرن 17 به ارمغان گرفته است. جالب است بدانید که معماری فرانسه زمانی شروع شد که حتی کشوری به نام فرانسه وجود نداشت. در ادامه روش هایی که برای حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در فرانسه انجام می شود را آنالیز خواهیم کرد.

روش های حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی

بناهای تاریخی به روش های مختلفی حفظ و بازیافت می شوند.حفظ و بازسازی بناهای تاریخی بر اساس نوع استفاده از بنا به دو دسته کلی بازسازی آرکئولوژیک یا باستان شناسی و بازسازی آرتیستیک یا هنری تقسیم می شود. در ادامه به آنالیز کامل روش های حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی خواهیم پرداخت.

بازسازی ساختمان های قدیمی

بازسازی آرتیستیک

بناهای تاریخی مربوط به دوره های رنسانس فرانسه را به این شکل ترمیم و بازسازی می نمایند. در این روش معماران با استفاده از ایده ذهنی خود می توانند آن بخش از ساختمان که تخریب شده را طراحی نموده بقدین معنا که شکل جدیدی به آن ببخشند. در این روش به بازسازی کار اجازه می دهند که خلق و ابداع کند. نام دیگر این نوع بازسازی و ترمیم بنا بازسازی هنری است زیرا که به دستان هنرمند بازسازیگر می تواند قسمتی از شکل فضا عوض شود.

بازسازی آرکئولوژیک

بازسازی به این سبک به این صورت است که مطالعه و تأمل انجام گرفته و بسیار ساده می باشد. این بازسازی شامل محکم کردن بناها، سوارکردن المان های جدا شده معماری می باشد. بنا همانطور که بوده است باقی می ماند. این معماری به این دلیل صورت می گیرد که بنا دقیقا به همان صورت حفظ شده و کوچکترین تغییری پیدا نمی نماید تا در آینده به توان روی آن مطالعه و آنالیز نمود.

بازسازی آناستیلوسیس

برای بازسازی ساختمان ها و بناهای دوره های بسیار قدیمی از بازسازی آناستیلوسیس استفاده می شود. این نوع بناها معمولا قسمت عمده آن از بین رفته است و به غیر عناصر جزیی چیزی باقی نمانده است. بناهایی مورد بازسازی آناستیلوزی قرار می گیرند که نمایانگر وجود سبک یا شیوه معماری خاصی باشد و از طرفی تکمیل آن ها با کذب جلوه می نماید. در این سبک جای گذاری عناصر پس از آنالیز دقیق بنا به طوری که کاملا شکل آن در گذشته باشد صورت می گیرد. در این سبک از بازسازی ساختمان قدیمی عنصر جدید به هیچ عنوان به آن اضافه نمی شود فقط قطعات بر جای مانده به نزدیک ترین حالت آن در گذشته به آن متصل می شود.

پاکسازی سبکی

در این سبک از بازسازی عملیاتی کاملا برعکس آنچه تا به امروز گفته شد صورت می گیرد. به دین معنا که هر آنچه که به معماری ما مرتبط نباشد از آن حذف می شود تا شکل واقعی خود در گذشته را حفظ کند. با آنالیز کامل بنا قطعات و عناصر اضافه بنا حذف می شود.

بازسازی تکمیلی

بازسازی بخش های از دست رفته بنا به منظور و هدف بر گرداندن بنا به محیط برای آنکه به توان از آن برای حفظ نظریه ها و مطالعات تاریخی استفاده نمود.

بازسازی استحکامی

بازسازی استحکامی مجموعه اقدامات و عملیاتی است که به حفظ و استحکام بنا در آینده از عوامل محیطی یاری می نماید. هدف دیگر بازسازی استحکامی تقویت و استحکام بخشی از بنای تاریخی می باشد، تا به توان اقدامات دیگر بازسازی و درمان را انجام داد. موردی که در اینجا مطرح است این است که در عمل استحکام بخشی به استخوان بندی بنا هم در برابر نیروهای خارجی مانند باد و باران و برف و زلزله و … و هم در برابر نیروهای داخلی انجام می شود.

منبع: رویا مال
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1059

به "حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید