حمایت وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال ایران در میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران (پانا) - وزارت ورزش و جوانان از وظیفه حاکمیتی خود برای حمایت از فوتبال ایران استفاده نموده و هر فدراسیونی که احتیاج به یاری داشته باشد متولی ورزش کشور به وظیفه خود عمل خواهد نمود.

حمایت وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال ایران در میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، پس از انتشار شایعه عدم میزبانی ایران برای مسابقات برگشت انتخابی جام جهانی 2022 و رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ، وزیر ورزش و جوانان، سلطانی فر، به درخواست فدراسیون فوتبال در تاریخ 19 اسفند امسال (سه روز قبل از ابلاغ تصمیم AFC به ایران) دو نامه را به شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و اینفانتینو رییس فیفا ارسال کرد و در این دو نامه ضمن اشاره برحق فدراسیون فوتبال ایران در میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 بر حمایت وزارت ورزش و جوانان از برگزاری این رویدادها در ایران تاکید نمود.

این اقدام در راستای نقش حاکمیتی وزارت ورزش و جوانان در حمایت از فوتبال ایران صورت گرفت و چنانچه هر فدراسیونی احتیاج به یاری داشته باشد متولی ورزش کشوربا همکاری دستگاههای ذیربط به وظیفه خود عمل خواهد نمود.

تاکید می گردد، وظیفه اصلی در ارتباطات بین المللی فدراسیون ها بر عهده خود آنها است و وزارت ورزش و جوانان صرفا نقش یاری نماینده و حمایتی دارد و همواره سعی نموده به وظیفه حاکمیتی خودوبابهره گیری از ظرفیت همه دستگاهها به بهترین نحو عمل کند.

توصیه می نماییم با توجه به این نوع تصمیم گیری های ناعادلانه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بعضی افراد و عناصر به جای سواستفاده سیاسی از اقدامی که علیه منافع ایران اجرا شده که بخشی از پازل فشارهای حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران است، با درک صحیح از این اتفاقات درعوض انتقاد از مقامات ورزش ایران، این فشارها را به طرف خارجی بیاورند و از ظرفیت های خود برای دفاع از حقوق ایران استفاده نمایند.

به همین دلیل و جهت تنویر افکار عمومی 2 نامه مورد اشاره در ادامه منتشر می گردد. بدیهی است علیرغم ابلاغ تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، وزارت ورزش و جوانان در کنار ارکان حاکمیتی و ورزشی دیگر، پشتیبان فدراسیون فوتبال ایران جهت احقاق حقوق خود خواهد بود.

فایلهای پیوست

نامه وزیر به FIFA

نامه وزیر به AFC

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1681

به "حمایت وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال ایران در میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال ایران در میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید