سانتریفیوژ ساخت ایران تاییدیه اروپا گرفت

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سانتریفیوژ دستگاهی است که توسط نیروی گریز از مرکز، ذرات معلق را با چرخش توسط یک موتورالکتریکی، از مایع جدا می نماید. همچنین می تواند باعث تفکیک دو مایع با تراکم متفاوت گردد.

سانتریفیوژ ساخت ایران تاییدیه اروپا گرفت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

غلامعلی فلاتی مدیر یک شرکتی دانش بنیان که در زمینه فراوری تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی فعال است گفت: دستگاه سانتریفیوژ فراوری این شرکت توانسته مجوز و تاییدهای اتحادیه اروپا را کسب کند.

وی درباره عملکرد و کاربرد این دستگاه شرح داد: دستگاه سانتریفیوژ یکی از تجهیزات مهم و پرکاربرد در مراکز علمی و آزمایشگاهی است. این دستگاه با نوع عملکردی که دارد (چرخش 20 هزار دور در دقیقه) بسیاری از احتیاجهای جامعه علمی و پزشکی کشور را مرتفع می نماید.

وی ادامه داد: به طور مثال در آزمایشگاه های پزشکی، پس از انجام خون گیری از فرد، مراکز برای انجام تحقیقات پزشکی احتیاج به این دارند که ترکیبات خون را از هم جدا نمایند، برای این که جداسازی صورت بگیرد، خون را در داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهند. این دستگاه هم به دلیل ویژگی که دارد (چرخش 20 هزار دور در دقیقه) شرایط مورد احتیاج برای انجام مراحل بعد را فراهم می نماید.

به گفته فلاتی، این دستگاه نمونه مشابه داخلی ندارد. ولی نمونه مشابه خارجی این محصول از مبادی رسمی و غیررسمی به کشور وارد می گردد.

وی یادآور شد: این شرکت توانایی فراوری و پوشش احتیاج داخلی را دارد و کوشش های بسیاری برای جلوگیری از ورود نمونه مشابه خارجی انجام شده است و امیدواریم این کوشش ها به ثمر نشسته و از واردات این گونه فراوریات به کشور جلوگیری گردد.

فلاتی درباره صادرات این محصول و میزان ارزآوری که برای کشور داشته است، گفت: این محصول به کشور ترکیه صادر شده است و طی یک سال اخیر توانسته 30 هزار یورو ارزآوری داشته باشد. با فراوریات این شرکت برای 30 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 604

به "سانتریفیوژ ساخت ایران تاییدیه اروپا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانتریفیوژ ساخت ایران تاییدیه اروپا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید