سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری فیسبوک در حوزه اخبار محلی
به گزارش دانشنامه آریایی، فیسبوک اعلام نموده که به زودی رقم 300 میلیون دلار را در اخبار محلی سرمایه گذاری می نماید. این رقم هنگفت می تواند در پلتفرم های مختلفی قابل مشاهده باشد.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیسبوک میخواهد در سه سال آینده سرمایه گذاری قابل توجهی در اخبار محلی داشته باشد و 300 میلیون دلار به طرح های مختلف و سازمان های خبری اختصاص داده است.
این غول شبکه های اجتماعی، اخیرا با ناشران خبر رابطه ای گرم داشته است. به نظر می رسد گزینه هایی جدی مثل فاکس نیوز و سی ان ان در فکر مدیران فیسبوک برای این همکاری نقش بسته اند.
جالب است بدانید گگل نیز طی سال گذشته صحبت هایی در خصوص سرمایه گذاری مشابه در حوزه خبر مطرح نموده بود. این نوع فعالیت ها می تواند به عنوان کوشش برای بهبود آسیب هایی که سیستم عامل های بزرگ دیجیتال برای زیست بوم های خبری ایجاد می نمایند، به نظر برسد. حدس های دیگر احتمال می دهند که غولهای فناوری در کوششند تا به سادگی از منبع محتواهای مهم محافظت نمایند تا در اصل از کسب و کار خود در برابر فشارهای دولتی حفاظت نمایند.
کمپبل براون، معاون مدیر بخش بین الملل گلوبال نیوز، در پستی وبلاگی به آنالیز تصمیم فیسبوک و صحبت کردن با شرکای تجاری در این باره می پردازد و می گوید: چرا فیسبوک تصمیم دارد روی خبرهای محلی تمرکز کند؟ پاسخ ساده است: مردم بیشتر اخبار محلی را می خواهند تا خبرهای بین المللی و البته خبرهای محلی سریعتر پخش می شوند.
براون گفت که سرمایه گذاری ها به دو حوزه وسیع توسعه می یابند: نخست حمایت از روزنامه نگاران و اتاق های خبر در روند جمع آوری اطلاعات و دوم یاری به آنها برای ایجاد مدل های تجاری پایدار.
به طور خاص، فیسبوک می گوید که این سرمایه گذاری به این ترتیب خواهد بود:
-5 میلیون دلار در مرکز پولیتزر برای راه اندازی داستانهای محلی و خانگی که یک طرح ابتکاری برای ارائه یاری های مالی در جهت گزارش دهی برای پوشش موضوعاتی است که جوامع محلی را تحت تاثیر قرار می دهند.
-2 میلیون دلار برای گزارش های محلی آمریکا و ابتکار عمل برای حضور 1000 روزنامه نگار در ادارات محلی در سراسر آمریکا طی پنج سال آینده
-1 میلیون دلار برای صندوق تبدیل اخبار محلی که کوشش می نماید تا یک مرکز برای ارزیابی و بهبود نحوه استفاده از فناوری در اتاقهای خبر ایالات متحده ایجاد کند
-1 میلیون دلار سرمایه گذاری در انجمن محلی رسانه ها و کنسرسیوم رسانه محلی، برای یاری به 2،000 نفر از اعضای اتاق خبر که جریان عایدی محتوا را تامین نمایند
-یک تعهد 1 میلیون دلاری به پروژه روزنامه نگاری آمریکایی که از سازمان های خبری محلی با فعالیت های بشردوستانه حمایت می نماید
-6 میلیون دلار برای پروژه News Community که با ناشران بریتانیا همکاری می نماید تا روزنامه نگاران محلی را استخدام نمایند و آنها را در یک دوره دو ساله در نشریات محلی به کار گیرند
منبع: انتخاب