عمان از میانجیگری برای آزادی عطاردی اطلاع داد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: وزارت خارجه عمان در بیانیه ای خاطرنشان کرد استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا با کوشش های میانجیگرانه دولت عمان آزاد شده است.

عمان از میانجیگری برای آزادی عطاردی اطلاع داد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای از موفقیت های پادشاهی عمان به عنوان میانجی در بازگرداندن دکتر عطاردی استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا اطلاع داد.

این بیانیه ای در ادامه می افزاید منابع دیپلماتیک عمان در هماهنگی با طرف آمریکایی خواهان تسریع در سرانجام دادن به پرونده مجتبی عطاردی پروفسور إیرانی و بازگشت وی به جمهوری اسلامی ایران شده اند.

به گفته بیانیه وزارت خارجه عمان، این میانجیگری بنا به تاکید سلطان قابوس پادشاه عمان و در پاسخ به درخواست طرف ایرانی اجرا شده است.

رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امورخاجه امروز آدینه خاطرنشان کرد عطاردی که در آذرماه سال 90 به منظور شرکت در یک سمینار علمی به آمریکا سفر نموده بود، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد و دادگاه آمریکایی پس از گذشت 16 ماه طولانی کردن غیر موجه پروسه بازپرسی از دکتر عطاردی، وی را به مدت سپری شده در بازداشت خانگی محکوم و حکم آزادی وی را صادر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه توضیح داد: بلافاصله پس از بازداشت عطاردی، تمهیدات لازم برای حمایت حقوقی از وی به عمل آمد که موجب تبدیل حکم بازداشت به حبس خانگی شد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 376

به "عمان از میانجیگری برای آزادی عطاردی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان از میانجیگری برای آزادی عطاردی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید