ماسال؛ بهشتی در کوهستان های گیلان

به گزارش دانشنامه آریایی، روستای اولسبلنگاه ماسال بیشتر شبیه به تصاویر کارت پستال های خارجی است تا یک روستا در شمال ایران! در این مکان، همه چیز دیدن دارد؛ از زمین گرفته تا آسمان، همه و همه مناظری شگفت انگیز را نشان می دهند.

ماسال؛ بهشتی در کوهستان های گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فان ،اگر می خواهید چند روزی را در سکوت و آرامش و البته در زیبایی محض بگذرانید، بار سفرتان را ببندید و برای دیدن این مکان زیبا با ما همراه شوید.

روستای اولسبلنگاه کجاست؟

در گیلان و در 28کیلومتری جنوب غرب ماسال و تقریبا در ارتفاع 1490متری از دریا، می توانید روستای اولسبلنگاه ماسال را پیدا کنید. پس از رفتن از ماسال برای رسیدن به این روستا، باید وارد جاده منتهی به روستای گیلوان شوید. بعد از آنکه 28 کیلومتر راندید، به مقصد خواهید رسید.

این منطقه ییلاقی چشم اندازی سرسبز و خانه هایی چوبی دارد که زیبایی روستا را دوچندان می کند. اسب های وحشی را هم به این مجموعه زیبا اضافه کنید تا بدانید که با رفتن به روستای اولسبلنگاه، ترکیبی کامل از زیبایی های خدادادی مقابل چشمانتان خواهند بود.

دیدنی های روستای اولسبلنگاه ماسال

روستای اولسبلنگاه سرشار از زیبایی است و تنها با نشستن و تماشای اطراف، می توانید فکر خود را از همه چیز فارغ کنید. اما اگر بخواهیم به طور خاص جایی را به شما پیشنهاد کنیم، یکی از آن مکان ها ارتفاعات آلاله خواهد بود. مراتع سرسبز در این مکان، مناسب عکاسی و البته خیال پردازی در دل طبیعت هستند. تصور کنید صبح با صدای حیوانات و پرندگان از خواب بیدار شوید و اولین چیزی که مقابل چشمتان ظاهر می شود، مراتع سرسبز و کلبه های چوبی است! آیا تابه حال چنین موقعیت خیال انگیزی را دیده اید؟

اگر جهت روستا را ادامه دهید، ییلاق سوئه چاله را خواهید دید. درنهایت، به روستای مرتفع گیلوان می رسید و می توانید بنای یادگار میرزاکوچک خان جنگلی را در این روستا ببینید.

بهترین زمان سفر به روستای اولسبلنگاه

این روستا همچون بسیاری از مناطق دیگر گیلان، آب وهوایی معتدل دارد و صبح و شب ها کمی سردتر خواهد بود. رفتن به این روستا در تمامی فصول، لطف خودش را دارد؛ اما به علت شرایط آب وهوایی، بهترین زمان سفر فصل تابستان خواهد بود.

همچنین باید بدانید که در اوایل بهار احتمال بارش برف در اولسبلنگاه وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید در این فصل سفر کنید، حتما لباس گرم و تجهیزات لازم به همراه داشته باشید. بسیاری از افراد، پاییز را برای رفتن به شهرهای شمالی کشور انتخاب می کنند؛ زیرا شمال در این فصل، نمایشگاهی از رنگ ها را ارائه می کند. با وجود این، از نیمه فصل پاییز تا آخر زمستان، سرمای زیادی روستای اولسبلنگاه را در بر می گیرد و رسیدن به روستا هم سخت خواهد شد.

کجا اقامت کنیم؟

اولین گزینه چادر زدن در دل طبیعت و لذت بردن از ماجراجویی در روستا است. این تجربه همیشه به یادتان خواهد ماند. یادتان باشد که اگر قصد چادر زدن داشتید، لباس گرم، پتو و کیسه خواب به همراه داشته باشید؛ زیرا احتمال دارد که شب هوا سرد شود.

اما اگر دوست دارید یک ماجراجویی هیجان انگیز و متفاوت را تجربه کنید، به شما خانه های بومیان روستای اولسبلنگاه ماسال را پیشنهاد می کنیم. این خانه ها اغلب با هیزم گرم می شوند و برخی از امکانات موردنیازتان را هم به شما ارائه می دهند.

در پایان، اگر به دنبال راحتی هرچه تمام تر هستید، می توانید به هتل ها و مهمان سراهای جهت اولسبلنگاه مراجعه کنید. هتل فردین معصومی مدرن ترین هتل اولسبلنگاه است که در ابتدای روستا قرار گرفته است. افرا، کوهسار و رستم کلاه چرمینه هم برخی از اقامتگاه های دیگر روستای اولسبلنگاه هستند.

امکانات روستای اولسبلنگاه ماسال

در ابتدا، باید بگوییم که این روستای زیبا برق شهری ندارد و نیروی برق آن را موتوربرق تأمین می کند. به همین خاطر، پس از ساعت 12 شب در این منطقه، برق قطع می شود که البته مزیت مهم آن سکوت آرامش بخشی است که در پی دارد. بنابراین حواستان باشد که اگر پس از ساعت 12 شب، قصد قدم زدن در روستای اولسبلنگاه ماسال را دارید، با خود یک چراغ قوه ببرید تا درصورت قطعی برق مشکل نداشته باشید.

سایر امکانات رفاهی نیز به صورت ابتدایی در این روستا وجود دارند. در روستای اولسبلنگاه ماسال، می توانید از مغازه های لبنیاتی محصولات تازه و طبیعی و عسل مرغوب تهیه کنید. یک قصابی نیز در آن اطراف وجود دارد که گوشت های تازه و لذیذ می فروشد؛ بنابراین می توانید بساط کباب را نیز به سادگی برپا کنید.

سرویس بهداشتی و سطل های زباله نیز از جمله امکانات بهداشتی این منطقه هستند. باید بگوییم که بهداشت این منطقه در سطح خوبی قرار گرفته است.

سایر چیزهایی که باید بدانید

زمان لازم برای بازدید از روستای اولسبلنگاه ماسال، نصف روز تا یک روز خواهد بود. اما اگر اهل طبیعت گردی باشید، احتمالا بیشتر از این یک روز می توانید از این روستا لذت ببرید و ماجراجویی و تنفس در هوای پاک به دور از دغدغه های شهری را تجربه کنید. از قلم نیاندازید که در فصول پررونق سفر به مناطق ییلاقی، هر اتومبیل برای ورود به این روستا، باید مبلغ کمی را به عنوان ورودی بپردازد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1515

به "ماسال؛ بهشتی در کوهستان های گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسال؛ بهشتی در کوهستان های گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید