محله بستکیه، جاذبه ای فراموش نشدنی در قلب دبی

به گزارش دانشنامه آریایی، دبی، شهر بزرگ و زیبایی است که مردم بیشتر آن را با برج ها و ساختمان های چندین طبقه و زیبای آن می شناسند. در این شهر تکنولوژی و مدرنیته به وضوح قابل مشاهده است اما با این وجود مناطقی در دبی وجود دارد که حال و هوای سنتی و قدیمی دارند و با آن همه برج های بلند قامت در تضاد هستند. در ادامه به معرفی تاریخچه محله بستکیه و شیوه دسترسی به محله بستکیه می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

محله بستکیه، جاذبه ای فراموش نشدنی در قلب دبی

معرفی

در دبی منطقه تاریخی به نام بستکیه وجود دارد که نام آن از تاجران ایرانی یعنی بستکی می آید. در واقع تاجر های ایرانی بسیاری در سده 19 میلادی در این منطقه زندگی می کردند و خودشان این محله را در سال 1890 ساخته اند. بستکیه محلی برای ماهیگیری بوده، اما امروزه جز جاذبه های تماشای شهر دبی به شمار میرود. این محله در منطقه بر خیابان فهیدی و در کنار کرانه جنوبی خور دبی قرار گرفته است. در سفر به دبی برای بسیاری جالب خواهد بود که از محله های مدرن و برج های این شهر فاصله بگیرند و از جایی متفاوت تر از آن ها بازدید نمایند، به همین دلیل محله بستکیه منطقه تاریخی بسیار مناسبی است که در آن ساختمان هایی به همراه بادگیر، کوچه پس کوچه های کم عرض و ساختمان هایی با معماری به خصوص دیده می گردد. در واقع این محله نشان دهنده گذشته شهر دبی است. این محله محدوده کوچکی از شهر را شامل می گردد و در آن خبری از شلوغی های قسمت های دیگر شهر نیست و می توانید در سکوت لذت بخشی از این منطقه تماشا کنید. با وجود آنکه بسیاری این محله را یکی از جاذبه های دبی می دانند اما در مقابل بسیاری دیگر معتقدند که این محله جایی نیست که برای افراد مجذوب کننده باشد و بتوان آن را از جمله جاذبه های این شهر دانست. برای بازدید از تاریخچه محله بستکیه بلیت ورودی احتیاج نیست. برترین زمان برای بازدید از آن زمانی است که آفتاب غروب نموده تا از گرما به دور باشید. از جمله جاذبه های این شهر که در نزدیکی بستکیه قرار گرفته است، می توان به موزه این شهر اشاره نمود.

دسترسی

برای دسترسی به محله بستکیه دو راه وجود دارد، یکی استفاده از مترو و دیگری استفاده از تاکسی های آبی است. تاکسی های آبی را می توانید از اسکله سوق که اسکله قدیمی است، پیدا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2322

به "محله بستکیه، جاذبه ای فراموش نشدنی در قلب دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله بستکیه، جاذبه ای فراموش نشدنی در قلب دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید