مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

به گزارش دانشنامه آریایی، بعد از طراحی نقشه ساختمان با رعایت ابعاد و ساخت بعد از اصلاحات، باید آن را به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک شهری ارسال کرد. این نقش در شهرداری با استانداردهای تعریف شده تطبیق داده می شود و در صورت تطابق کاملاً، تایید خواهد شد.

مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

در گام بعدی باید به عقد قرارداد با ناظر اقدام کنید. سپس باید برگه های سهمیه و قرارداد به منظور تکمیل پیش نویس پروانه به دفاتر خدمات شهری تحویل داده شود. بعد از آن باید مدارک تعهد رعایت اصلاحی و تعهد اخذ تأییدیه نما توسط شما به عنوان مالک تکمیل شود.

تشکیل پرونده جهت صدور پروانه ساخت ساختمان به دو صورت حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد. برای تشکیل پرونده حضوری باید به شهرداری منطقه برای غیرحضوری نیز باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهری مراجعه کنید. برای صرفه جویی در وقت حتماً به دفاتر خدمات الکترونیک شهری مراجعه کنید.

در گام بعدی شهرداری دستور لازم مبنی بر تهیه نقشه را به شما می دهد. در فرآیند تهیه نقشه باید ابعاد و مساحت دقیق زمین بعد از اجرای اصلاحات احتمالی شهرداری تعیین شود.

در بالا به مدارک لازم برای صدور پروانه ساخت ساختمان اشاره شد. در ادامه به تشریح مراحل اداری ساخت ساختمان در مناطق شهری پرداخته شده است.

منبع مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2035

به "مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید