نکته های جذاب و جالب توجه درباره کشور کانادا

به گزارش دانشنامه آریایی، کانادا یکی از بزرگترین و زیباترین کشورهای جهان است. این کشور دارای طبیعتی بکر، فرهنگی غنی و مردمانی مهمان نواز است. در این مقاله قصد داریم به برخی از جالب ترین واقعیت ها درباره کانادا بپردازیم:

نکته های جذاب و جالب توجه درباره کشور کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است

کانادا با وسعتی برابر با 9.9 میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه است. البته اگر آب های سرزمینی کانادا را هم به حساب بیاوریم، کانادا از نظر وسعت بزرگتر از همه کشورهای جهان خواهد بود.

کانادا دارای بیشترین دریاچه جهان است

دریاچه فوق العاده بزرگ سوپریور واقع در مرز کانادا و آمریکا، بزرگترین دریاچه تازه آب جهان به شمار می آید. این دریاچه با وسعتی معادل 82 هزار کیلومتر مربع، حجم آبی معادل 12 هزار کیلومتر مکعب دارد که تقریبا برابر با حجم آب همه دریاچه های اروپاست!

کانادا طولانی ترین ساحل جهان را دارد

با داشتن سواحلی به طول 242 هزار کیلومتر در اقیانوس اطلس، اقیانوس منجمد شمالی و اقیانوس آرام، کانادا طولانی‌ترین سواحل جهان را در اختیار دارد.

کانادا پرجمعیت ترین کشور دوزبانه جهان است

کانادا تنها کشور رسما دوزبانه جهان است که در آن زبان های انگلیسی و فرانسوی به صورت رسمی استفاده می شود. حدود 20 درصد از جمعیت کانادا به زبان فرانسوی صحبت می کنند.

کانادا متراکم ترین جمعیت گوزن شمالی را دارد

گوزن شمالی نماد ملی کانادا است و تخمین زده می شود که بیش از 3 میلیون گوزن شمالی در سراسر کانادا زندگی می کنند که بزرگترین جمعیت گوزن شمالی در جهان است.

بزرگترین موزه جهان در کانادا قرار دارد

موزه انسان شناسی کانادا واقع در شهر وینیپگ، بزرگترین موزه جهان است که در آن بیش از 1.4 میلیون اثر تاریخی نگهداری می شود. این موزه در سال 2010 میلادی بازگشایی شد.

کانادا دارای بلندترین کوه قاره آمریکاست

قله جامعه کوه دنالی در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا با ارتفاع 5959 متر بالاترین نقطه قاره آمریکا است.

بزرگترین معدن الماس جهان در کانادا قرار دارد

معدن الماس اکو واقع در منطقه نورت وست تریتوریز کانادا، بزرگترین معدن الماس در جهان به شمار می آید. سالانه حدود 11 میلیون قیراط الماس از این معدن استخراج می شود.

بزرگترین جزیره جهان در کانادا واقع شده است

جزیره بافین در اقیانوس اطلس شمالی با وسعتی بالغ بر 507 هزار کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره جهان محسوب می شود که متعلق به استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا است.

کانادا دارای طولانی ترین راه آهن جهان است

راه آهن سراسری کانادا به طول 4 ،800 کیلومتر از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام کشیده شده و طولانی‌ترین خط راه‌آهن تک مسیره جهان محسوب می‌شود.

کانادا بیشترین ذخایر نفت جهان را دارد

کانادا با بیش از 170 میلیارد بشکه ذخایر نفت ثابت شده، دارای بزرگترین منابع نفتی جهان پس از ونزوئلا و عربستان است. البته بخش اعظم این ذخایر در ماسه های قیری واقع در ایالت آلبرتا قرار دارد.

سردترین دمای ثبت شده جهان در کانادا بوده است

سردترین دمای ثبت شده روی زمین تاکنون معادل -63 درجه سانتی گراد در تاریخ 3 فوریه 1947 در ایستگاه اسناگ در استان یوکان کانادا به ثبت رسیده است.

بزرگترین جامعه اوکراینی تبارها در کانادا زندگی می کنند

حدود 1.4 میلیون نفر از مهاجران اوکراینی تبار در کانادا زندگی می کنند که بزرگترین جامعه اوکراینی‌ها خارج از اوکراین به شمار می آید. شهر وینیپگ بزرگترین جمعیت اوکراینی‌تبارها را در خارج از اوکراین دارد.

نتیجه گیری

کانادا کشوری پهناور با طبیعت بکر و زیباست که دارای بلندترین کوه، طولانی ترین ساحل و پرآب ترین دریاچه جهان است. این کشور دومین کشور بزرگ جهان، دارای بزرگترین معدن الماس و موزه جهان، و طولانی ترین راه آهن تک مسیره دنیا به شمار می رود. علاوه بر این، رکورد سردترین دمای ثبت شده روی زمین در کانادا به جا مانده است. بنابراین کانادا کشوری پر از عجایب طبیعی و انسان ساخت است که حتما باید در برنامه سفرهایتان قرار دهید.

منبع مقاله: نکته های جالب توجه در خصوص کانادا

انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1369

به "نکته های جذاب و جالب توجه درباره کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته های جذاب و جالب توجه درباره کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید