نهضت سوادآموزی یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران/لرستان مدیر آموزش وپرورش بروجرد گفت: نهضت سوادآموزی یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نهضت سوادآموزی یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

محمد مهرافزون امروز در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نهضت سوادآموزی است که به فرمان حضرت امام (ره) برای ریشه کن کردن بی سوادی در کشور تشکیل شد.

وی شرح داد: توسعه و رشد سواد و دانش موجب شکوفایی جامعه می شود و امنیت، سلامت و سواد مؤثرترین محورهای نیازهای پیشرفت کشور است.

مدیر آموزش وپرورش بروجرد اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی باید شورای پشتیبانی را در راستای ریشه کن کردن بی سوادی همراهی کنند.

مهرافزون اضافه کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به جذب بی سوادان و کم سوادان نیست بلکه همکاری تمام دستگاه ها اجرایی به ویژه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: همفکری، همیاری، شناسایی، جذب، ایجاد انگیزه و ترغیب بی سوادان و کم سوادان جامعه 10 تا 49 از وظایف شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی است.

مدیر آموزش وپرورش بروجرد ادامه داد: در حال حاضر 480 نفر سوادآموز در سه مقطع تحصیلی داریم که از این تعداد 242 نفر در روستا 129 نفر در شهر و 9 نفر در ندامتگاه هستند.

مهرافزون بیان کرد: تعداد آموزش دهندگان در شهرستان 69 نفر است که از این تعداد 36 نفر در مدرسه، 23 نفر در حسینیه، 8 نفر در مسجد و یک نفر در ندامتگاه مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 763

به "نهضت سوادآموزی یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت سوادآموزی یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید