هرمزگان تحت تأثیر دو موج بارشی، مناطق غربی و شمالی استان در آماده باش

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران/هرمزگان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: از اواخر وقت امشب و طی روز دوشنبه 25 فروردین ماه، تحت تاثیر سامانه بارشی، از مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ شروع خواهد شد.

هرمزگان تحت تأثیر دو موج بارشی، مناطق غربی و شمالی استان در آماده باش

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد پیش بینی شرایط جوی و دریایی یاستان هرمزگان، اضافه نمود: طی امروز یکشنبه، 24 فروردین ماه افزایش و گذر ابر و برروی مناطق دریایی، وزش بادهای جنوب شرقی پیش بینی می گردد که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

وی با بیان اینکه توصیه می گردد تردد شناورها به ویژه شناورهای سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد، توضیح داد: از اواخر وقت امشب و طی روز دوشنبه 25 فروردین ماه، تحت تاثیر سامانه بارشی، از مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ شروع خواهد شد و به تدریج تا ساعات بعد از ظهر و شب سایر نقاط استان را نیز در برخواهد گرفت.

سی سی پور اظهار کرد: عمده بارش های این سامانه در مناطق غربی و شمالی استان پیش بینی می گردد که ضمن افزایش لحظه ای سرعت وزش باد، احتمال آب گرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در مناطق یادشده دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بیشتر بارش طی روز دوشنبه در استان های همجوار توصیه می گردد از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان خودداری و با توجه به بروز صاعقه ازصعود به مناطق مرتفع نیز اجتناب گردد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه روز سه شنبه بارش چندانی در سطح استان نخواهیم داشت، اضافه نمود: سامانه بارشی دیگری طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هرمزگان نفوذ و فعالیت خواهد نمود.

سی سی پور در سرانجام با بیان اینکه از نظر دمایی در این مدت کاهش دمای بیشینه و افزایش دمای کمینه پیش بینی می گردد، مطرح نمود: در صورت تغییراحتمالی در الگوهای هواشناسی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1058

به "هرمزگان تحت تأثیر دو موج بارشی، مناطق غربی و شمالی استان در آماده باش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان تحت تأثیر دو موج بارشی، مناطق غربی و شمالی استان در آماده باش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید