چین به زودی یک کاوشگر به فضا می فرستد

به گزارش دانشنامه آریایی، طراح اصلی برنامه اکتشافات قمری چین گفت: چین میخواهد کاوشگر چانگ ای 5 را در سال 2020 پرتاب کند تا نمونه برداری از ماه را به زمین بازگرداند.

چین به زودی یک کاوشگر به فضا می فرستد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، وو وایر، طراح اصلی برنامه اکتشافات قمری چین گفت: چین میخواهد کاوشگر چانگ ای 5 را در سال 2020 پرتاب کند تا نمونه برداری از ماه را به زمین بازگرداند.

چانگ ای 4 نخستین ماه نوردی است که نیمه تاریک کره ماه را که از زمین غیر قابل دید است کاوش می نماید و حالا فاز بعدی این مأموریت قرار است توسط چانگ ای 5 انجام گردد.

آموزشگاه مهندسی چین، در نخستین مجمع علوم فضایی چین که شنبه در Xiamen افتتاح شد، گفت: راکت حامل Long March 5، بزرگترین وسیله نقلیه پرتاب کنونی چین برای ارسال این کاوشگر به فضا مورد استفاده قرار می گیرد.

موفقیت پرواز کلید اصلی ماموریت های فضایی آینده چین از جمله کاوشگر چانگ ای 5 خواهد بود.

وو گفت که کاوشگر چانگ ای 5 شامل یک فرودگر، یک مدارگرد، یک صعود کننده است.

برنامه قمری فعلی چین شامل سه مرحله است: چرخش ، فرود و بازگشت؛ دو مرحله اول به اتمام رسیده و مرحله بعدی راه اندازی کاوشگر Change-5 برای جمع آوری 2 کیلوگرم نمونه ماه و بازگرداندن آنها به زمین است.

طراح اصلی برنامه اکتشافات قمری چینی می گوید: در مرحله چهارم این برنامه، شناسایی علمی در منطقه قطبی جنوبی ماه با استفاده از ربات های هوشمند انجام می گردد و اکتشافات طولانی مدت را در محیط پیچیده قمری انجام می دهد.

کارشناسان علمی می گویند: ممکن است دهانه های باستانی و آب یخ زده در قطب جنوب ماه وجود داشته باشد که از اهمیت بسیاری برای تحقیقات برخوردار باشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 510

به "چین به زودی یک کاوشگر به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به زودی یک کاوشگر به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید