کاهش شدت سرمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش دانشنامه آریایی، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آنالیز نقشه های پیش یابی از امروز سوم بهمن شدت سرمای هوا در این استان کاهش می یابد.

کاهش شدت سرمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد

خبرنگاران یاسوج - فرمان فرامین گفت: دمای هوا در روز سه شنبه پنجم بهمن در منطقه ها گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد به شرایط عادی بر می شود.

او گفت: فرایند افزایش دمای هوا از امروز در بعضی منطقه ها استان آغاز شده است.

فرامین گفت: دمای هوای شهر سی سخت که در سردترین زمان روز گذشته به هشت درجه زیر صفر رسیده بود در حداقل مقدار بامداد امروز به منفی چهار درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای شهر یاسوج نیز که در سردترین وقت روز گذشته به منفی هشت رسیده بود امروز 6.4 درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.

او گفت: دمای هوای شهر گرمسیری دهدشت که روز گذشته منفی 3 بود امروز منفی 2.6 درجه سانتیگراد گزارش شد.

فرامین گفت: دمای هوای ایستگاه های امامزاده و دوگنبدان با یک درجه افزایش نسبت به روز گذشته در بامداد امروز یک درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

او گفت: موج سرمای شدید هوای استان از چهارشنبه بیست و نهم دی ماه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد به طوری که دمای بعضی منطقه ها مانند شهر دهشت 11 درجه سانتیگراد کاهش یافت.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار گرفته است.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک ترین استان های کشور است.

س

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2158

به "کاهش شدت سرمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدت سرمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید