کره شمالی دوباره موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، ستاد مشترک نیرو های مسلح کره جنوبی بامداد پنجشنبه گفت، کره شمالی بار دیگر موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است.

کره شمالی دوباره موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، ستاد مشترک نیرو های مسلح کره جنوبی دقایقی پیش بیان کرد کره شمالی پس از شلیک چندین موشک در 24 ساعت گذشته، دوباره موشک جدیدی به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است.

بامداد روز گذشته (چهارشنبه) نیز خبرگزاری یونهاپ بیان کرد که کره شمالی سه موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است.

خبرگزاری تاس هم به نقل از یونهاپ اضافه نمود: یکی از موشک های کره شمالی در 57 کیلومتری شهر سوکچو سقوط کرد.

یکی از این سه موشک ابتدا در نزدیکی آب های سرزمینی جمهوری کره، در جنوب خط مرزی شمالی، که سئول آن را مرز واقعی می داند، فرود آمد.

خبرگزاری رویترز نیز در تازه ترین خبر گزارش داد: کره شمالی روز چهارشنبه 17 موشک شلیک نموده که یکی از این موشک ها برای نخستین بار در نزدیک ترین فاصله به کره جنوبی برخورد نموده است.

بعلاوه براساس گزارش ارتش کره جنوبی؛ روز چهارشنبه تنها ظرف هفت ساعت، کره شمالی پس از پرتاب دستکم 17 موشک بالستیک، حدود 100 شلیک توپخانه ای نیز به سوی منطقه ای بیطرف و خنثی در دریای شرق انجام داد.

کره جنوبی پیغام هشدار رسمی به کره شمالی ارسال نموده است و از حکومت این کشور خواسته فورا به اقدامات تحریک آمیز انتها دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2293

به "کره شمالی دوباره موشک بالستیک شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی دوباره موشک بالستیک شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید