با این استارتاپ ها سفر کاری را آسانتر کنید

به گزارش دانشنامه آریایی، سفرهای کاری می‌تونه خیلی خسته‌کننده و استرس‌زا باشه. طبق یک مطالعه، مسافران سفرهای کاری حدود هفت ساعت از سفرشون رو در استرس و اضطراب به سر می‌برن.

خوشبختانه، تکنولوژی می‌تونه کمک کنه تا سفرهای کاری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر بشن. سرویس‌ها و برنامه‌های موبایلی زیادی وجود دارن که می‌تونن به کارمندان کمک کنن تا کارهایی مثل رزرو پرواز و هتل، پیدا کردن جاهای دیدنی و خوردنی، و مدیریت زمانشون رو راحت‌تر انجام بدن.

در نمایشگاه اخیر سفرهای تجاری در لندن، شبکه خبری سی ان ان با برخی از توسعه‌دهندگان این سرویس‌ها و برنامه‌ها مصاحبه کرده. یکی از این توسعه‌دهندگان، برنده جایزه نوآوری دیسراپت به خاطر نوآوری برجسته‌اش در یک شرکت نوپا بود.

با این استارتاپ ها سفر کاری را آسانتر کنید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

استرس 1 : چمدان

جرج میک، مدیر عامل شرکت دوفل، سرویس پیشخدمت مجازی، می گوید: «ما می خواهیم چمدان ها را از سفرها حذف کنیم. ما لباس های کاری، کفش، لوازم آرایشی، و هر آنچه مسافران برای احساس راحتی نیاز دارند را برای آنها جابه جا، تمیز و نگهداری می کنیم. این سرویس به مسافران اجازه می دهد تا بدون چمدان سفر کنند و لباس های شسته شده و اتوکشیده خود را در مقصد تحویل بگیرند.»

این سرویس در ماه می راه اندازی شد و هفته گذشته در نمایشگاه سفرهای تجاری لندن برنده جایزه دیسراپت شد.

سفرهای کاری می تواند خسته کننده باشد، به خصوص برای افرادی که باید مرتباً پرواز کنند. دوفل این مشکل را با ارائه یک سرویس حمل و نقل و نگهداری لباس حل می کند.

برای استفاده از این سرویس، کاربران باید ثبت نام کنند و چمدان های خود را با هر آنچه که نیاز دارند بسته بندی کنند. سپس می توانند برای هر سفری که می روند، وسایل مورد نیاز خود را از کمد مجازی خود انتخاب کنند.

هزینه ماهانه نگهداری وسایل 9.95 دلار است و هزینه سرویس برای یک رفت و برگشت 99 دلار است.

دوفل در آمریکا شروع به کار کرد و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا، کانادا، آسیا و اقیانوسیه در دسترس است.

بخش ورزشی دوفل نیز به تازگی راه اندازی شده است. بخش گلف این شرکت در ژاپن آغاز به کار کرده است.

استرس 2: خستگی

اپلیکیشن شبکه ای جامبو (Jambo) برای کمک به تاجران حرفه ای برای گسترش شبکه خود در سفرهای کاری راه اندازی شد. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط از طریق دعوت نامه عضو می پذیرد و دارای 300 مشترک است.

لارا استمبریج، مدیر ارشد و سرمایه گذار این سرویس، می گوید: «من همیشه در سفرهای کاری خود مجبور بودم در اتاق هتل خود شام را تنها بخورم. من می خواستم راهی پیدا کنم تا با تاجران دیگر در شهرهایی که به آنها سفر می کنم آشنا شوم.»

تاجران می توانند از این اپلیکیشن برای ترتیب دادن قرار ملاقات های شام یا نوشیدنی با تاجران دیگر در شهرهایی که به آنها سفر می کنند استفاده کنند. این اپلیکیشن همچنین رویدادهای شبکه ای محلی را نیز به کاربران پیشنهاد می دهد.

قابلیت ترایب (tribe) که در ماه جاری راه اندازی شد به کاربران اجازه می دهد تا به گروه هایی که به موسسه و صنعت خود مربوط می شوند، بپیوندند. این قابلیت به کاربران کمک می کند تا با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنند و اطلاعات و منابع را به اشتراک بگذارند.

استرس 3: پیدا کردن جایی برای ماندن

وقتی نمایشگاهی در مرکز شهر برگزار می شود، مسافران تجاری که دیر می رسند ممکن است نتوانند اتاقی در هتل پیدا کنند. مجیک استی، یک سرویس جدید است که آپارتمان های مبله را برای این افراد فراهم می کند.

این سرویس برای مسافران تجاری و شرکایی که رویدادهای مشترک صنعتی دارند طراحی شده است. آپارتمان ها در مراکز تجاری قرار دارند و دارای امکانات تجاری مانند وای فای پرسرعت و فضای مناسب کاری هستند.

مجیک استی یک استارت آپ فرانسوی است که در حال حاضر در 60 شهر در اروپا، آمریکا، آفریقای جنوبی و امارات فعالیت می کند. آپارتمان ها و صاحبان آنها قبل از اضافه شدن به لیست رزرو، به صورت آنلاین یا از طریق مصاحبه بررسی می شوند.

استرس 4: نرخ ها و حق الزحمه های سرسام آور

رولوت (Revolut) یک اپلیکیشن بانکی است که به کاربران کمک می کند تا پول خود را در سراسر جهان مدیریت کنند. این سرویس در سال 2015 راه اندازی شد و اکنون 90 ارز را پشتیبانی می کند.

کاربران می توانند حساب خود را با دلار، یورو یا پوند پر کنند و سپس پول خود را بدون هزینه تبدیل به ارزهای دیگر تبدیل کنند. این بدان معناست که کاربران می توانند بدون پرداخت کارمزدهای بالا، از ارزهای خود در سفر استفاده کنند.

رولوت همچنین به کاربران امکان می دهد تا کارت های اعتباری و نقدی را برای استفاده در خارج از کشور سفارش دهند. این کارت ها بدون هزینه صدور یا هزینه های بین المللی ارائه می شوند.

رولوت می خواهد مدیریت پول را در خارج از مرزها راحت تر کند. این سرویس برای مسافران، کسب و کارها و افرادی که به طور منظم با ارزهای خارجی سروکار دارند، مفید است.

استرس 5: رزرو سفرهای غیرمستقیم

بیپری (Beepry) استارت آپ ایتالیایی است که در سال 2015 آغاز به کار کرد به امید آنکه روزی در موتورهای جستجو به خاطر قابلیت مخصوص جستجو براساس مجموعه برنامه سفر، صاحب نام گردد.

سالواتور آمبروزینی (Salvatore Ambrosino) مدیرعامل و سرمایه گزار این برنامه می گوید الگوریتم انحصاری شرکتش نزدیک ترین نتیجه را براساس هزینه و کارایی به دست می آورد. شعار این شرکت ارزان تر، سریع تر و نزدیک تر به احتیاجهای مشتری است.

بیپری در حال حاضر بیش تر شرکت های تجاری را هدف قرار داده تا استفاده نمایندگان شخصی.

خبر خوب برای بیپری این است که بیشتر مسافران تجاری از سیستم رزرو پروازهای شرکت خود ناراضی هستند.

طالعاتی که توسط انجمن جهانی مسافرت تجاری در فوریه سال 2016 انجام شد، نشان داد که دو سوم کارکنان از شبکه هایی برای رزرو سفرهای کاری خود استفاده می نمایند که تعیین نبود توسط کارفرما تایید شده یا نه.

استرس 6: رزرو کارآمد، سفر زمینی مقرون به صرفه

زکی همراز (Zacky Hamraz) مدیر توسعه شرکت فلیتویز (Flitways) می گوید:

ما می خواهیم بخش جابجایی زمینی را در صنعت مسافرتی ادغام کنیم.

کاربران می توانند از قبل برای خود تاکسی، ماشین شخصی و تاکسی مشترک را در 140 شهر تحت پوشش فلیتوی رزرو نمایند. پیشنهاد منحصربه فرد این شرکت این است که کاربران می توانند از یک سال قبل سرویس رزرو نمایند، هر چند که به دلیل تغییر روزانه در برنامه های تجاری، مطمئن نیستیم تعداد زیادی تا این حد سازمان یافته باشند.

جذاب ترین بخش این سرویس این است که کاربران می توانند به جای اینکه صبر نمایند تا پروازشان بنشیند و امیدوار باشند تا تاکسی مناسبی را پیدا نمایند می توانند از قبل یک تاکسی مشترک مقرون به صرفه را رزرو نمایند.

تاکسی مشترک تاکسی است که شما می توانید برای کاهش هزینه رفت و آمد با دیگر مسافران آن را شریک شوید.

هامراس مدعی است که نرخ کرایه تاکسی های سرویسش، به دلیل رابطه بدون واسطه با مشتری، از قیمت معمول تاکسی های عادی کم تر است.

استرس 7: پرواز شما مالی است اما احتیاجهای شما فراتر از آن است

جایگاه راحتی ندارید؟ مسئله ای نیست

اپلیکیشن لانگ بادی (Loungebuddy) که برای دستگاه های اندرویدی و آی. او. اس قابل دسترس است به مسافران هوایی یاری می نماید تا جایگاه های لحظه آخری سراسر فرودگاه های جهان را از قبل مشاهده، تعیین و رزرو نمایند.

بنابراین مسافران دیگر احتیاجی ندارند که حتما عضو کلوپ فرست کلاس باشند تا از خدماتی چون محیط کاری، حمام، نوشیدنی و غیره استفاده نمایند. همین سرویس باعث می گردد تا استرس تاخیرهای طولانی فرودگاه ها به سرعت رفع گردد.

این موفقیت دیگری برای تیلر دیکمن (Tylor Dikman) مدیرعامل و سرمایه گزار این سرویس است، کسی که شرکت عرضه کامپیوتر کول ترونیکس (CoolTronics) را در سن 15 سالگی بنا نهاد و تا قبل از ترک دبیرستان یک میلیون دلار درآمد کسب کرد.

هر مسافر هوایی قادر است با پرداخت مبلغی بین 20 تا 50 دلار یک جایگاه درجه یک را رزرو کند در حالی که مشتریان دائمی که از قبل برای دسترسی به این سرویس تایید شده اند می توانند به صورت رایگان رزرو نمایند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 19 مهر 1402 بروزرسانی: 19 مهر 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 727

به "با این استارتاپ ها سفر کاری را آسانتر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این استارتاپ ها سفر کاری را آسانتر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید