آشپزخانه سبک اسکاندیناوی، سبکی شیک و مدرن

به گزارش دانشنامه آریایی، با طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی، تحولی بزرگ در دکوراسیون آشپزخانه خود به وجود بیاورید.

آشپزخانه سبک اسکاندیناوی، سبکی شیک و مدرن

آشپزخانه سبک اسکاندیناوی یک ایده تازه و خلاقانه برای دکوراسیون مدرن است که مناسب آشپزخانه های کوچک امروزی است. مجله اینترنتی خبرنگاران در این مقاله ویژگی های برجسته این سبک را به شما معرفی می نماید.

عناوین مطلب

  • ویژگی های آشپزخانه سبک اسکاندیناوی
  • تاریخچه
  • تفاوت سبک اسکاندیناوی و مینیمال
    • بعلاوه بخوانید:

ویژگی های آشپزخانه سبک اسکاندیناوی

متراژ کمتر خانه های امروزی نسبت به خانه های قدیمی سبب شده که مردم در پی سبک هایی در دکوراسیون بروند که فضای کمتری احتیاج داشته باشد. چینش ساده آشپزخانه سبک اسکاندیناوی باعث بزرگ تر نشان دادن خانه می گردد به همین علت محبوبیت زیادی بین مردم پیدا نموده است.

استفاده درست و اصولی از کابینت های مدرن، قرارگیری هماهنگ وسایل آشپزخانه در کابینت ها، زیبایی در عین مینیمالیست بودن باعث مجذوب نمایندهیت بیشتر این سبک دکوراسیون آشپزخانه شده است. ویژگی های برجسته این سبک عبارتند از:

  • استفاده از رنگ های روشن: به کارگیری رنگ های روشن به خصوص سفید برای بازتاب بهتر نور
  • ایجاد تضاد: در کنار رنگ سفید از رنگ مشکی برای ایجاد یک تضاد رنگی بسیار متداول است.
  • استفاده از متریال های طبیعی: وجود صندلی و میز با پایه های چوبی برای انتقال حس گرما
  • دیوار آجری: ار آجر برای تزیین دیوار آشپزخانه و کاهش سادگی آن می توان بهره برد.
  • کاغذ دیواری: یکی دیگر از گزینه هایی که می توان سادگی بیش از میزان سبک اسکاندیناوی را از بین برد استفاده از کاغذهای دیواری است.
  • وجود شلف: شلف ها و یا کابینت های باز بدون در از دیگر عناصر مورد استفاده در این آشپزخانه ها هستند.

تاریخچه

در کشورهای اسکاندیناوی مانند نروژ، دانمارک، سوئد، ایسلند و فنلاند در اوایل قرن بیستم یک سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه رایج شد که بعدها با نام سبک اسکاندیناوی معروفیت یافت.

اولین بار یک فرد دانمارکی در سال هزار و نهصد و چهارده یک شرکتی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی تاسیس کرد. طراحی های این شرکت آن چنان زیبا و مجذوب نماینده بود که رفته رفته آوازه آن به کشورهای اطراف هم رسید. اما بعد از جنگ جهانی دوم و در سال هزار و نهصد و پنجاه دوران طلایی شرکت شروع شد. همین معروفیت باعث شد که در امریکا در سال هزار و نهصد و پنجاه و چهار نمایشگاهی شکل بگیرد که این سبک دکوراسیون داخلی را به مردم امریکا معرفی نمایند.

تفاوت سبک اسکاندیناوی و مینیمال

اشتباه نکنید، آشپزخانه سبک اسکاندیناوی همان سبک مینیمال نیست؛ بلکه مینیمال در این سبک حل شده است. خاستگاه طرح اسکاندیناوی کشورهای این منطقه است که در همه آن ها سرما و برودت هوا به شدت زیاد است به همین علت در این طرح کوشش می گردد که دکوراسیون آشپزخانه به شکلی چیده گردد که گرما و راحتی به افراد منتقل گردد در نتیجه از رنگ های متنوعی می توان استفاده کرد. در سبک اسکاندیناوی استفاده از رنگ های گرم و استفاده از چوب برای انتقال حس گرما استفاده می گردد. این در حالی است که در سبک مینیمال استفاده از رنگ های کمتر و خنثی مدنظر طراحان است.

پیشنهاد مطالعه: با این شش مدل پرده، اتاق پذیراییتان را متحول کنید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2367

به "آشپزخانه سبک اسکاندیناوی، سبکی شیک و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزخانه سبک اسکاندیناوی، سبکی شیک و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید