امدادرسانی به بیش از 1500 نفر در پی برف و کولاک

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران (پانا) - سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به آماده باش امدادگران این جمعیت درپی بارش برف و کولاک در بعضی از شهرها و جاده های کشور از امدادرسانی یا اسکان اضطراری بیش از 1500 نفر اطلاع داد.

امدادرسانی به بیش از 1500 نفر در پی برف و کولاک

به گزارش ایسنا، محمدحسن قوسیان مقدم با اشاره به پیش بینی هواشناسی از بارش برف بروز کولاک در بعضی از جاده های کشور، گفت: در پی این پیش بینی جمعیت هلال احمر و به خصوص سازمان امداد و نجات تمهیدات لازم را اتخاذ نموده و به حالت آماده باش درآمده بود. از عصر امروز نیز با افزایش بارش ها و بروز کولاک در بعضی از محورها ماموریت هایی از سوی امدادگران برای اسکان اضطراری در راه ماندگان و نیز رهاسازی خودروهای سواری انجام شد.

وی با بیان اینکه امدادرسانی در محورهای برفگیر استان های مازندران، البرز، گیلان، تهران، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، لرستان، قزوین، سمنان، زنجان، اردبیل و ... در حال اجرا است، گفت: در تمامی پایگاه های امداد و نجات، امدادگران و نجاتگران در حالت آماده باش قرار دارند و آماده هستند به محض وقوع حادثه خدمات امدادی را به هموطنان ارائه خواهند کرد.

قوسیان مقدم با اشاره امدادرسانی های صورت گرفته تا به امروز گفت: در استان البرز امدادرسانی همچنان در حال اجرا است و تا به امروز امدادگران بیش از 20 نفر از افراد در راه مانده را نجات و اسکان داده اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی امدادگران در استان قزوین نیز گفت: در این استان یک مورد تصادف زنجیره ای در محدوده ضیاآباد اتوبان قزوین- زنجان رخ داد که منجر به حادثه دیدگی تعدادی از مسافران شد، مصدومان این تصادف از سوی عوامل اورژانس و نجاتگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان قزوین به 360 نفر در محور الموت شرقی-قزوین امدادرسانی کردند، گفت: 260 نفر از در راه ماندگان نیز اسکان اضطراری داده شدند. به 111 نفر نیز در محور الموت غربی-قزوین امدادرسانی شده و 60 نفر از در راه ماندگان هم اسکان داده شدند.

به گفته قوسیان مقدم امدادگران جمعیت هلال احمر به 195 نفر نیز در محدوده تاکستان در اتوبان قزوین- زنجان امدادرسانی نموده و 152 نفر از در راه ماندگان را نیز اسکان اضطراری داده اند. به طوریکه در مجموع بیش از 1100 نفر در استان قزوین اسکان اضطراری داده شده یا خدمات امدادی دریافت نموده اند.

وی با اشاره به بارش برف و بروز کولاک در استان اردبیل نیز گفت: در این استان نیز به 88 نفر از در راه ماندگان امدادرسانی شده است و امدادگران همچنان در معابر برفگیر این استان در آماده باش هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 110 نفر و رهاسازی 40 دستگاه خودرو در گردنه گاماسیاب توسط نجاتگران هلال احمر شهرستان دلفان استان لرستان اطلاع داد و گفت: در استان چهارمحال و بختیاری نیزبه بیش از 160 نفر در جاده کوهرنگ به خوزستان و در گردنه های شاه منصوری و چری امدادرسانی شده است.

وی درباره امدادرسانی در استان آذربایجان شرقی نیز گفت: به دنبال بارش برف و کولاک در این استان تا به امروز امدادگران با رهاسازی خودروهای گرفتار در برف، 80 نفر را در پایگاه امدادی و مسجد بستان آباد اسکان موقت داده اند.

قوسیان مقدم با بیان اینکه بارگیری پتو و بسته های غذایی اضطراری 24 ساعته در پی بارش های اخیر و برف و کولاک در تعدادی از استان ها صورت گرفته است، اظهارکرد: صدها پتو، بسته موادغذایی و ... در میان در راه ماندگان توزیع شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه شهروندان باید بازگشت خود از سفر و انجام هرگونه سفر جدید را به زمان دیگری موکول نمایند، گفت: در حال حاضر زمان مناسبی برای مسافرت نیز و ضروری است رانندگان و مسافرانی که در جاده ها هستند نیز نهایت همکاری را با عوامل پلیس و امدادگران داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1655

به "امدادرسانی به بیش از 1500 نفر در پی برف و کولاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی به بیش از 1500 نفر در پی برف و کولاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید