امهال بازپرداخت تسهیلات کرونا 6ماه دیگر تمدید شد خبرنگاران

به گزارش دانشنامه آریایی، معاون گردشگری کشور از امهال بازپرداخت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری تا انتها شهریورماه سال 1400 اطلاع داد.

امهال بازپرداخت تسهیلات کرونا 6ماه دیگر تمدید شد خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ولی تیموری با اعلام این خبر، اعلام کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارتخانه و قولی که به فعالان حوزه گردشگری داده بودیم، بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری که در قالب بسته های حمایتی دوگانه در سال گذشته پرداخت شده بود، تا سرانجام شهریورماه امسال امهال شد. امهال مالیات و حق بیمه کارفرمایی نیز در حال پیگیری است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مهرماه به تمامی کسب وکار های گردشگری باتوجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره، تسهیلاتی از 160 میلیون ریال تا 9 میلیارد ریال با نرخ سود 12 درصد و با دوره تنفس حدود شش ماه اختصاص پیدا کرد که این زمان تا سرانجام شهریور 1400 تمدید شد.

مبلغ این وام به تفکیک برای راهنمایان گردشگری 200 میلیون ریال، دفاتر خدمات مسافرتی بین یک میلیارد و 500 میلیون ریال تا سه میلیارد ریال، شرکت های حمل ونقل گردشگری 800 میلیون ریال، مؤسسات آموزش گردشگری 600 میلیون ریال، شرکت های عامل تطبیق 500 میلیون ریال، ارزیابان و عوامل تطبیق 160 میلیون ریال، اقامتگاه های بوم گردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین 800 میلیون تا 2 میلیارد ریال، هتل ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از دو میلیارد تا 9 میلیارد ریال، و هتل آپارتمان ها، متل ها و مهمانپذیر ها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از دو تا سه میلیارد و 500 میلیون ریال مشخص شده است.

همچنین سفره خانه های سنتی و واحد های پذیرایی بین راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع های گردشگری و آب درمانی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی براساس نوع و درجه واحد بین یک تا سه میلیارد و 500 میلیون ریال می توانند دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1717

به "امهال بازپرداخت تسهیلات کرونا 6ماه دیگر تمدید شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امهال بازپرداخت تسهیلات کرونا 6ماه دیگر تمدید شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید