دوره های آموزش تخصصی مدیران بوم گردی برگزار می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران بر اهمیت آموزش در تاسیسات گردشگری تاکید نمود و گفت: دوره های آموزش تخصصی ویژه مدیران و کارکنان بوم گردی ها به زودی برگزار می گردد.

دوره های آموزش تخصصی مدیران بوم گردی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، یاور عبیری در سمینار نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربه های خانه های بوم گردی که روز شنبه - یازدهم شهریور - در سالن اجتماعات وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید، اظهارداشت: بومگردی ها ریشه در فرهنگ و تمدن ایران و فرهنگ اجتماعی مردم دارند و اکنون دیگر به فرزندی برومند در خانواده بزرگ صنعت گردشگری تبدیل شده است.

وی گفت: تا به امروز فقط کتاب آموزشی برای تاسیسات گردشگری تدوین شده است که برای بومگردی ها موثر نبود، به موضوع آموزش تخصصی ورود کردیم، سرفصل های آموزش مدیران بوم گردی به وزارت میراث فرهنگی ارایه شده و جزییات آموزشی در هفته های آینده ارایه می گردد و در صورت تایید دوره های آموزش تخصصی ویژه مدیران بوم گردی برگزار می گردد.

درج روز ملی بوم گردی ها در تقویم کشور

عبیری اضافه کرد: سال جاری روز تنوع فرهنگی (31 اردیبهشت) مازیار آل داود (از پایه گذاران بومگردی در ایران) به عنوان چهره ماندگار در این بخش، انتخاب شد، به عندلیب شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد کردیم یک روز به عنوان روز ملی بوم گردی ها در تقویم رسمی کشور ثبت گردد.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران بر ضرورت ارزیابی خانه های بومگردی تاکید نمود و گفت: دستورالعمل ارزیابی از بومگردی ها در هیات مدیرت انجمن بازبینی شده تا 80 درصد آماده شده است و با تأیید وزارتخانه به زودی اجرا می گردد. ارزیابان کنونی معمولا ارزیابان هتل ها هستند،

وی اعلام کرد: باید ارزیابان تخصصی بومگردی داشته باشیم حدود 25 نفر آموزش دیده اند که به زودی برای ارزیابی اقامتگاه ها اعزام می شوند.

عبیری اظهارداشت: بیمه اقامتگاه ها داده است، صنف بومگردی ها ردیفی برای بیمه در بودجه سالانه ندارند، با مجلس در حال رایزنی هستیم تا این مشوق را ایجاد کنیم.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران اضافه کرد: آموزش باید در دل روستاها در نقاطی که بومگردی ها انجام گردد، نمی توان در مرکز و شهرهای بزرگ به دور از بومگردی ها دوره برگزار کرد. باید در همان مناطقی که بومگردی فعال است.

نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربه های خانه های بوم گردی به مدت 2روز (11 و 12 شهریور) با حضور مدیران و کارکنان خانه های بومگردی برگزار می گردد، در این دو روز علاوه بر برگزاری چهار کارگاه آموزشی از بومگردی های خلاق و برتر هر استان تجلیل می گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2418

به "دوره های آموزش تخصصی مدیران بوم گردی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های آموزش تخصصی مدیران بوم گردی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید