ارتباطات ایران و مالزی در زمینه کارآفرینی و توسعه نیروی انسانی گسترش می یابد

به گزارش دانشنامه آریایی، عضو هیئت مدیره شورای تجاری ایران و آسه آن با اشاره به لزوم گسترش روابط مالی میان ایران و مالزی گفت: ارتباطات ایران و مالزی در زمینه کارآفرینی و توسعه نیروی انسانی گسترش می یابد.

ارتباطات ایران و مالزی در زمینه کارآفرینی و توسعه نیروی انسانی گسترش می یابد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نشست آنالیز فرصت های تجاری و سرمایه گذاری با کشور مالزی با حضور هیئت تجاری مالزی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار گردید.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت: مالزی به عنوان کشور مسلمان، دوست و همراه با ایران شناخته می گردد و ایرانیان بسیاری در آن زندگی می نمایند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی با انتقاد از پایین بودن سطح تبادلات تجاری بین ایران و مالزی اضافه کرد: حضور ایران در منطقه مرکزی آسیای میانه و صندلی ویژه مالزی در جنوب شرق آسیا می تواند زمینه توسعه همکاری های مالی بین دو بخش آسیا را فراهم کند ولی از این ظرفیت استفاده چندانی نشده است.

وی خواهان تبادل گردشگر بین مالزی و اصفهان شد و گفت: اصفهان یکی از مقاصد مهم گردشگران خارجی است و می تواند زمینه جذب گردشگرانی مالزیایی را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواهان آنالیز عوامل کاهش صادرات ایران به مالزی شد و گفت: به عنوان مثال در سال 92 و 93 ایران صادرات قابل توجهی شیرخشک به مالزی داشته ولی در سال 94 این میزان به صفر رسیده و عوامل کاهش تجارت دو کشور باید آنالیز گردد تا به وسیله رایزنی های مالی و سیاسی برطرف گردد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 8 هزار واحد صنعتی و یک هزار معدن در استان اصفهان اعلام کرد: صنایع استان اصفهان نقش موثری در برطرف نیازهای صنعتی و فراوریی ایران داشتند.

سهل آبادی در بخشی از سخنان خود وجود مراکز دانشگاهی معتبر در اصفهان را از دیگر توانمندی های این استان برشمرد و گفت: بیش از 50 درصد تحصیل نموده های دانشگاه ها، بانوان هستند که در بخش های مختلف مالی فعالیت می نمایند.

وی اصفهان را مهد صنایع دستی ایران معرف کرد و گفت: 130 رشته صنایع دستی در استان اصفهان وجود دارد که نقش مهمی در صادرات استان دارد.

مالزی می تواند بازارخوبی برای محصولات ایرانی باشد

مدیر منطقه سازمان سرمایه گذاری مالزی در کشور امارت متحده عربی با تاکید براینکه مالزی می تواند پخش نماینده محصولات ایرانی در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا آسه آن باشد، گفت: مالزی آماده خدمت گزاری در زمینه خدمات به شرکت های ایرانی و همچنین آموزش است.

شکری ابوبکر با اشاره به قرارگیری مالزی بین دو کشور هند و چین، توضیح داد: مالزی می تواند بازارخوبی برای محصولات ایرانی باشد و امیدواریم ارتباطات مالی خود را تسهیل کنیم چرا که چین و دیگر کشورهای خارجی شرکت های بسیاری در مالزی دارند.

وی تاکید نمود: فاصله کم ایران و مالزی می تواند فرصت خوبی برای افزایش روابط مالی باشد چرا که شرکت های بین المللی مختلفی با این کشور فعالیت دارند.

مدیر منطقه سازمان سرمایه گذاری مالزی در کشور امارت متحده عربی ادامه داد: در کنار فراوری، کشور مالزی ارتباطات خوبی در زمینه خدمات دارد و فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در بحث تکنولوژی های روز، بیوتکنولوژی، انرژی های پاک و صنایع متکی به مواد اولیه دارد.

به گفته مدیر منطقه سازمان سرمایه گذاری مالزی در امارت مالزی آماده خدمت گزاری در زمینه خدمات به شرکت های ایرانی است.

وی با اشاره به وجود دفاتر پخش محصولات در مالزی تاکید نمود: کشور مالزی می تواند در زمینه آموزش نیز با ایران همکاری داشته باشد.

ابوبکر در ادامه به اهمیت صندلی جغرافیایی مالزی در آسه آن اشاره نمود و گفت: ما می خواهیم در بازار رقابتی منطقه کار کنیم از سوی دیگر ایران نیز باید در زمینه تجارت آزاد توجه ویژه ای داشته باشد. ما در آسه آن توانستیم ارتباطات خود را با ژاپن، کره، نیوزلند و همچنین هند، ترکیه و پاکستان تکمیل کنیم.

مدیر منطقه سازمان سرمایه گذاری مالزی در امارات تاکید نمود: با همکاری ایران و مالزی، می توانیم پخش نماینده محصولات ایرانی در منطقه آسه آن باشیم.

وی به سیاست تجارت آزاد مالزی اشاره نمود و گفت: ما می خواهیم ارتباطات دو جانبه خود با ایران را افزایش دهیم.

ابوبکر با بیان اینکه ایران پتانسیل های خوبی در بخش های مختلف دارد، ابراز امیدواری کرد: شرکت های ایرانی و مالزی ارتباطات خود را در محورهای گوناگون بیشتر نمایند.

ارتباطات ایران و مالزی در زمینه کارآفرینی توسعه می یابد

عضو هیئت مدیره شورای تجاری ایران و آسه آن با اشاره به اینکه برای ارتباطات کارفرمایان ایرانی و مالزی و تداوم آن پتانسیل های فراوانی وجود دارد، تاکید نمود: ما باید اهداف و آرزوهای خود را بفهمیم و از فرهنگ یکدیگر درک متقابل داشته باشیم.

داتو غزالی توضیح داد: ایران و مالزی باید ارتباطات دائم در زمینه کارآفرینی و توسعه نیروی انسانی داشته باشند.

وی با اشاره به دسترسی های کشور مالزی به دوبی تاکید نمود: ایران فاصله کمی با دوبی دارد و امیدواریم اتفاقات خوبی در زمینه کارآفرینی بین کوآلالامپور و اصفهان به عنوان دو شهر خواهرخوانده رقم بخورد.

حمیدرضا مومنی مسئول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: نقش فعال مالزی در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا آسه آنمی تواند زمینه معرفی و تجارت کالاهای ایرانی را فراهم سازد.

در انتها این نشست هیئت تجاری مالزی با فعالان مالی استان اصفهان در میزهای تخصصی به مذاکره پرداختند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 559

به "ارتباطات ایران و مالزی در زمینه کارآفرینی و توسعه نیروی انسانی گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباطات ایران و مالزی در زمینه کارآفرینی و توسعه نیروی انسانی گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید