اپل سال جاری دو مدل آیفون SE را با نام آیفون 9 عرضه می نماید!

به گزارش دانشنامه آریایی، اگر فکر کردی اپل هم مثل مایکروسافت که قید ویندوز 9 را زد، قید آیفون 9 را زده، به نظر می رسد در اشتباه هستید. امروز وب سایت Digitimes گزارش داد که اپل در حال کار روی دو مدل گوشی جدید است که جایگزین آیفون SE خواهند شد و احتمالا هر دو با برند آیفون 9 عرضه می شوند.

اپل سال جاری دو مدل آیفون SE را با نام آیفون 9 عرضه می نماید!

در حالی که بسیاری سال جاری درباره جایگزین آیفون SE صحبت نموده اند و حتی از همین حالا نام iPhone SE 2 را به آن داده اند، اما در نهایت به نظر می رسد قرار نیست این گوشی در بدنه ای شبیه به آیفون SE عرضه گردد. در عوض گفته شده طراحی این گوشی مثل آیفون 8 خواهد بود و حالا در خصوص نام نیز گفته شده محتمل است نام این محصول آیفون 9 باشد.

آنطور که از منابعی در زنجیره تامین اپل در تایوان به گوش می رسد، اپل احتمالا در سال 2020، شش آیفون مختلف معرفی خواهد نمود که چهارتا از آن ها نمایشگر OLED دارند و دوتای دیگر، نمایشگر LCD. این خبرها از شرکت Chipbond Technology شنیده شده که دو سفارش برای دو مدل نمایشگر LCD از اپل دریافت نموده است. برای اطلاعتان باید بگوییم که Chipbond Technology وظیفه ساخت درایور نمایشگرهای LCD را برعهده دارد.

این خبر به تنهایی آنقدر قوی نیست که بخواهیم بگوییم اپل دو مدل آیفون جدید با LCD عرضه خواهد نمود. شاید بیش از آنکه معنی این خبر فراوری دو آیفون جدید با نمایشگرهای LCD باشد، این معنی را داشته باشد که نمایشگر ساخته شده برای آیفون SE جدید توسط دو شرکت مختلف ساخته می گردد و از همین رو، به دو نوع درایور مختلف احتیاج است. اما همچنان این احتمال را هم می توان در نظر گرفت که شاید یک نسخه پلاس از آیفون 9 عرضه گردد.

به نظر اپل به این نتیجه رسیده که بازار برای گوشی های کوچکی در اندازه های آیفون SE آنقدر بزرگ نیست که بخواهد محصولی برای آن روانه بازار کند. Ming-Chi Kuo، تحلیلگر مورد اطمینان در مسائل اپل، درباره آیفون 9 می گوید که این گوشی قرار است طراحی سخت افزاری آیفون 8 را با تعیینات فنی آیفون 11 میکس کند.

به طور تعیین تر Kuo اعلام نموده که آیفون SE 2 یا آیفون 9، قرار است در دو مدل با حافظه های 64 و 128 گیگابایتی عرضه گردد. رنگ های این گوشی نیز رنگ های نقره ای، خاکستری فضایی و قرمز را شامل می شوند. همچنین گفته شده قیمت پایه این آیفون قرار است 399 دلار باشد که به این ترتیب به ارزان ترین آیفون موجود تبدیل می گردد.

اگرچه طراحی این گوشی دقیقا مثل آیفون 8 است، اما شاهد پردازنده A13 و سه گیگابایت رم در این گوشی خواهیم بود. با این میزان رم، این گوشی یک گیگابایت رم کمتر نسبت به سه گوشی خانواده آیفون 11 خواهد داشت اما از نظر پردازنده، با آن ها یکسان خواهد بود.

همچنین جای تعجب نیست که این گوشی قرار نیست دارای 3D Touch در نمایشگر خود باشد. اپل با این ویژگی سخت افزاری خداحافظی نموده و 3D Touch را در این گوشی نخواهیم دید. به جای آن ویژگی Haptic Touch جایگزین خواهد شد و از این نظر شبیه به گوشی های آیفون 11 خواهد بود. شما درباره این گوشی چه فکر می کنید؟ آیا به نظر شما اپل واقعا این محصول را آیفون 9 خواهد نامید؟

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 794

به "اپل سال جاری دو مدل آیفون SE را با نام آیفون 9 عرضه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل سال جاری دو مدل آیفون SE را با نام آیفون 9 عرضه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید