اپل و فاکس کان قوانین کار چین را نقض نموده اند

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، در هفته جاری موبایل های جدید اپل رونمایی می شوند. این در حالی است که گزارش های مختلف نشان می دهند اپل و کارخانه فاکسکان قوانین کار در چین را نقض نموده اند.

اپل و فاکس کان قوانین کار چین را نقض نموده اند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

یک سازمان ناظر بر حقوق کارگران در نیویورک به نام CLW با انتشار گزارشی ادعا می نماید بیش از نصف نیروی کار فعال در بزرگترین کارخانه فراوری آیفون در چین (واقع در ژنگژو) به طور موقت استخدام شده اند که میان آنها دانش آموزان کارآموز نیز وجود دارد.

فاکس کان تاکنون در این باره اظهار نظری ننموده است. اما اپل در بیانیه ای اعلام نموده در تحقیقاتش متوجه شده تعداد کارگران موقت بالاتر از میزان استاندارد است. در بیانیه این شرکت آمده است: ما برای حل این چالش از نزدیک با فاکسکان همکاری می کنیم.

طبق گزارش CLW تعداد کارگران موقت از 50 به 30 درصد کاهش یافته اما این اقدام همچنان خلاف قوانین کار در چین است.

البته در گزارش این سازمان به تخلفات دیگر نیز اشاره شده است از جمله آنکه کارگران کارخانه در فصل های اوج فراوری مجبور هستند حداقل 100 ساعت در ماه اضافه کاری نمایند. این در حالی است که طبق قوانین چین آنها ماهانه نباید بیش از 36 ساعت اضافه کاری نمایند.بعضی از کاربران موقت نیز پاداشی که به آنها وعده داده شده بود را دریافت ننموده اند. دانش آموزان کارآموزی که در این واحد کار می نمایند نیز مجبور هستند در فصل اوج فراوری اضافه کاری نمایند.کارخانه تجهیزات حفاظتی مناسب برای کارگران فراهم نمی نماید و آنها هیچ گونه آموزش شغلی و ایمنی دریافت نمی نمایند. در کنار این موارد کارخانه میزان جراحات کارگران را اعلام نمی نماید.

البته اپل بخش اعظم این گزارش را انکار کرد. در بیانیه شرکت آمده است: ما ادعاهای CLW را آنالیز کردیم و بیشتر این اتهامات اشتباه هستند. تمام کارگران به طور مناسب دستمزد دریافت می نمایند که شامل دستمزد برای ساعات اضافه کاری و پاداش است. اضافه کاری کارگران به طور انتخابی است و هیچ شواهدی از اجبار برای انجام آن وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 382

به "اپل و فاکس کان قوانین کار چین را نقض نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل و فاکس کان قوانین کار چین را نقض نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید