هواوی فاصله چندانی تا صندلی بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا ندارد

به گزارش دانشنامه آریایی، شرکت هواوی طی 5 سال گذشته مسیری طولانی را پشت سر گذاشته است. در سال 2015، این کمپانی پیروز شد 104 میلیون گوشی را روانه بازار کند و 5.5 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و در بین بزرگ ترین تولیدکنندگان گوشی ها در رتبه سوم قرار بگیرد. مقامات این شرکت در سال 2016 از هدف بلندپروازنه ای رونمایی کردند که طبق این برنامه، هواوی تا سال 2021 به بزرگ ترین تولیدکننده موبایل بدل می گردد. حالا طبق جدیدترین گزارش Strategy Analytics به نظر می رسد هواوی احتمالا می تواند این هدف را محقق کند.

هواوی فاصله چندانی تا صندلی بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا ندارد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

طبق تخمین های تحلیلگران این شرکت، هواوی سال 2019 را با فروش 251 میلیون گوشی و سهم بازار 17.7 درصدی به خاتمه می رساند و به همین خاطر در بین بزرگ ترین تولیدکنندگان گوشی در صندلی دوم قرار می گیرد. بر اساس تحلیل این شرکت، سامسونگ تا خاتمه 2019 می تواند 323 میلیون گوشی را به فروش برساند و سهم بازار 21.3 درصدی را از آن خود کند. یعنی در نهایت فاصله سهم بازار بین گوشی های هواوی و سامسونگ به 3.6 درصد می رسد.

برای مقایسه باید بگوییم هواوی سال 2018 توانست سهم بازار 14.4 درصدی به دست بیاورد و این رقم برای گوشی های سامسونگ 20.3 درصد بود که به معنای اختلاف 5.6 درصدی بین این دو شرکت است. اگرچه سامسونگ توانسته به رشد آمار فروش گوشی های خود ادامه بدهد ولی هواوی همچنان در حال کاهش دادن فاصله خود با این شرکت است.

در این بین، تحریم های آمریکا مسائل بسیار زیادی را برای هواوی به وجود آورده ولی این شرکت با وجود تمام مسائل توانسته به رشد سالانه خود دست پیدا کند که بخشی از این موضوع به آمار فروش قابل توجه گوشی های این شرکت در کشور چین برمی شود. اما در هر صورت به دلیل وجود تحریم های آمریکا، هواوی نمی تواند گوشی های خود مانند میت 30 پرو را با سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل عرضه کند که این موضوع مسائل زیادی را برای فروش گوشی های این شرکت در کشورهای گوناگون ایجاد نموده است.

در این بین، طبق اعلام Strategy Analytics شرکت اپل تا خاتمه 2019 می تواند 193 میلیون آیفون را به فروش برساند و سهم 13.6 درصدی از این بازار را تصاحب کند. علاوه بر این باید به گجت های پوشیدنی اپل هم اشاره کنیم که بر اساس گزارش های منتشر شده همچنان در بازار حرف اول را می زنند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 723

به "هواوی فاصله چندانی تا صندلی بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی فاصله چندانی تا صندلی بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید