ابزار جستجوی تازه گوگل می تواند اینترنت را زنده بخورد!

به گزارش دانشنامه آریایی، چیزی به نام یافتن سریع دستور پخت آنلاین وجود ندارد. به نظر می رسد هر وبلاگ آشپزی پیش از آن که به دستور پخت غذای واقعی برسید مملو از پاراگراف ها است متنی که ممکن است درباره تاریخچه غذا به شما بگوید یا حتی این که کدام یک از بچه ها نویسنده متن آن را بیش تر دوست دارند. با این وجود، این گونه نیست که نویسندگان دستور پخت به طور قطعی طولانی نویس و خسته کننده هستند. انان صرفا به خواسته های گوگل پاسخ می دهند.

ابزار جستجوی تازه گوگل می تواند اینترنت را زنده بخورد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از آتلانتیک، به نظر می رسد الگوریتم جستجوی این شرکت متن اصلی را به دستور پختی که می توانید در بسیاری از مکان های آنلاین پیدا کنید ترجیح می دهد. بنابراین، وبلاگ های غذایی سعی می نمایند با افزودن متن بیشتر در این ترافیک اینترنتی بازی نمایند. در دو دهه گذشته حتی تغییرات جزئی در الگوریتم جستجوی گوگل نه تنها محتوایی را که در نتایج جستجو نشان داده می گردد بلکه نوع محتوایی که کاربران فراوری می نمایند را نیز راهنمایی نموده است. گوگل آن چه را که می خواهد مطرح می کند: یا به آن گوش می دهی و زنده می مانی یا گوش نمی دهی و می میری. پس باید از خواسته های گوگل پیروی کنید این قانون بازی است.

با این وجود، همه تغییرات گذشته ممکن است در مقایسه با آن چه در آینده رخ می دهد کمرنگ گردد. جستجوی گوگل مانند بقیه اینترنت به سمت هوش مصنوعی مولد حرکت می کند. اولین مرحله Search Generative Experience است که یک ابزار آزمایشی محسوب می گردد که در حال حاضر به عنوان نسخه بتا عمومی در دسترس است. در این بازار به جای فرستادن شما به گوشه های دیگر وب نتایج جستجوی بیش تری در گوگل ظاهر می گردد. به نوعی مانند چت جی پی تی (Chat GPT) اطلاعات را از وب سایت های مختلف می گیرد آن ها را بازنویسی نموده و متن را در بالای نتایج جستجوی شما قرار می دهد. در این فرآیند ترافیک اینترنت را خفه نموده و انگیزه برای پست گذاری آنلاین را کاهش می دهد. با هوش مصنوعی جستجوی گوگل در نهایت ممکن است یک حلقه عذاب برای وب به شکلی که ما می شناسیم ایجاد کند.

ممکن است گوگل احساس نکند که هیچ انتخابی ندارد. انفجار چت جی پی تی شاید بزرگترین تهدید برای این شرکت در تاریخ آن باشد. به جای جستجو در گوگل برای یک دستور پخت غذا و سپس پیمایشی بی خاتمه اکنون می توانید صرفا از چت جی پی تی بخواهید که یک دستور پخت را برای شما ایجاد کند (اگرچه ممکن است خیلی دستور پخت خوبی نباشد). Search Generative Experience یک اجرای آزمایشی است که در دسامبر به خاتمه می رسد و سخنگوی شرکت از ارائه جدول زمانی برای زمانی که ممکن است در همه جا باشد خودداری ورزیده است.

این سخنگوی گوگل با ارسال ایمیلی به آتلانتیک گفت: هر تجربه ای در موارد جستجو احتمالا متفاوت از آن چیزی به نظر می رسد که کاربران می بینند.

سایر سرویس ها یعنی Microsoft Bing و Duck Duck Go پیش تر دارای ربات های جستجوی گسترده بوده اند. ربات گوگل مانند Snippets نیست ویژگی ای همه جا حاضر که مقداری متن را از یک وب سایت دریافت می کند تا به پرسش های ساده پاسخ دهد و سپس اگر اطلاعات بیش تری می خواهید روی یک لینک قرار می گیرد. ربات اکنون بسته به جستجوی تان اطلاعات چندین سایت را می گیرد و کل پاراگراف ها یا حتی لیست ها را جمع آوری می کند. برای مثال، برترین لپ تاپ ها را تایپ کنید تا کل صفحه جستجوی شما با متن و نه لینک ها پر گردد. در قسمت بالایی لیستی از عوامل است که باید پیش از خرید در نظر بگیرید (نمایشگر: وضوح بالاتر برابر است با کیفیت تصویر بهتر) در بخش پایینی لیست دیگری وجود دارد که لپ تاپ ها را برای سناریوهای مختلف توصیه می کند. ظاهرا مک بوک ایر اپل برای کار در خانه خوب است، اما بعضی از آنالیز ها اشاره می نمایند که فرورفتگی دوربین به پنل نمایشگر نفوذ می کند.همه چیز راحت است، اما اطلاعات از کجا می آید؟ چند لینک در گوشه سمت راست بالا وجود دارد یا می توانید روی یک دکمه کوچک کلیک کنید تا خلاصه ای از سایت هایی را که ربات برای ایجاد نتیجه از آن استفاده نموده را پیدا کنید. برای مثال، در جستجوی اجرا شده مان لیست لپ تاپ هایی که گوگل به ما داده با استفاده از اطلاعات مقالات در سایت های Engadget، USA Today، و PCMag ایجاد شده است. با این وجود، احتمالا بیشتر کاربران بر روی هیچ یک از لینک ها کلیک نخواهند کرد. وقتی همه آن محتوا را می گیرید و آن را در صفحه جستجو قرار می دهید دیگر کاربری روی آن کلیک نمی کند. بعضی از حستجوها هنوز صرفا یک لیست معمولی از لینک ها را به شما ارائه می دهند اما زمانی که نتایج درست در بالای صفحه قرار دارند شرایط کاملا فرق می کند. این شرایط برای کلیت اینترنت فاجعه بار باشد. به هر حال گوگل بر بازار جستجوی جهانی تسلط دارد و هر روز میلیاردها بازدید از وب سایت ها را در سراسر وب ارسال می کند. تمام مقالات و آنالیز های محصولی که در راهنمای ربات برای خرید لپ تاپ آمده بودند احتمالا فکر می کردند که از جستجو برای برترین لپ تاپ کلیک ها را دریافت می نمایند. بسیاری از این نوع محتواها صرفا بدین خاطر وجود دارند و فراوری می شوند که کاربران در جستجوی پاسخ هستند.

یک کاربر می گوید: بیشتریت قریب به اتفاق کاربران در پی یاری فنی بودند. اعتراف می کنم که یک فرد بیطرف نبودم. برای امرار معاش آموزش های آنلاین می نویسم و به کاربران یاری می کنم سوالات رایج فنی را عیب یابی نمایند. میلیون ها نفر هر هفته مقالات من را می خوانند تقریبا همه این کارها به علت گوگل است. پس از یک ماه استفاده از سرچ بات گوگل به این فکر می کنم که آیا باید شغل دیگری را پیدا کنم؟

خطر جستجوی هوش مصنوعی اگر به طور گسترده اجرا گردد آن است که در نهایت می تواند بسیاری از محتوایی را که اکنون برای بقا به ترافیک گوگل وابسته است کاهش دهد. هیچ اتفاقی یک شبه برای اینترنت رخ نمی دهد اما وب سایت ها افرادی را استخدام می نمایند تا متوجه شوند و مسائل خوانندگان را حل نمایند زیرا اطلاعات مفید را کلیک می نمایند.

گوگل ادعا می کند که ریسک ها را درک می کند اگرچه این شرکت در خصوص نحوه عملکرد الگوریتم هایش عملکردی بسیار مخفی دارد. سخنگوی گوگل می گوید:این شرکت به اولویت بندی روینمودهایی که ترافیک ارزشمندی را برای طیف گسترده ای از سازندگان ارسال می کند و از یک وب سالم و باز پشتیبانی می نماید ادامه خواهد داد. با این وجود، فرض اصلی یک ربات جستجو لزوما شامل متن بیشتر در گوگل و ترافیک وب سایت ها است. حلقه نابودی هوش مصنوعی گوگل ممکن است ما را به نسخه بسیار کوچک تری از اینترنت با سایت های کمتر، پست های کمتر و در نتیجه تجربه بدتری برای همه مان راهنمایی کند.

طنز ماجرا اینجاست است که با خوردن وب به وسیله ابزار جستجوی تازه گوگل نتایج جستجوی گوگل ممکن است کم تر مفید واقع شوند. برای این که هوش مصنوعی مولد چیزی را برای ما شرح دهد به کسی احتیاج دارد که ابتدا در خصوص آن بنویسد. مروری بر بازی های ویدیویی داشته باشید که در آن سایت ها با وسواس تمام جنبه های یک بازی را برای هواداران وسواسی مستند می نمایند. جستجوی هوش مصنوعی برای پاسخگویی قابل اعتماد به سوالات بازی های ویدیویی احتمالا به این پیشینه های موجود احتیاج دارد. شما هنوز به کسی احتیاج دارید که واقعا بازی واقعی را انجام دهد. همین امر در خصوص سوالات مربوط به نجاری و پیاده روی نیز صدق می کند در دنیایی که جستجوی گوگل دیگر منبع قابل اعتمادی برای ترافیک نیست انتظار داشته باشید که سایت های بیش تری دیوارهای پرداختی ایجاد نمایند. به طور سنتی سایت هایی که دارای دیوار پرداخت هستند هنوز در نتایج جستجو نشان داده می شوند زیرا آن ها به طور خاص حضور در آنجا را انتخاب نموده اند. آیا اگر گوگل بتواند کار آن ها را بگیرد و به دستگاه خردکن چوب هوش مصنوعی وارد کند به این کار ادامه خواهند داد؟ البته نویسندگان حرفه ای تنها افرادی نیستند که به صورت آنلاین منتشر می نمایند.

گوگل می تواند به افرادی که اطلاعات مفیدی را به صورت آنلاین به عنوان تفریح یا به عنوان بخشی از یک جامعه آنلاین ارسال می نمایند تکیه نماید اما یک مشکل وجود دارد: عصر رسانه های اجتماعی در حال خاتمه است. بخش عمده ای از این که دقیقا چگونه این ربات ها جستجو را تغییر می دهند ناشناخته به جای مانده است. اما در بدترین حالت آن ها می توانند ما را یک قدم به آینده ای نزدیک تر سازند که در آن تعداد کمتری از نشریات و افراد عادی محتوا را در وب باز قرار می دهند.

چه کسی هم چنان منتشر خواهد نمود؟ بازاریابان محتوا از سوی شرکت ها پول دریافت می نمایند تا اطلاعات مربوط به محصولات خود را منتشر نمایند تا بر رفتار مصرف نماینده تاثیر بگذارند. طبق ارزیابی سایت کاریابی Zippia به ازای هر روزنامه نگار در ایالات متحده در حال حاضر پنج مدیر بازاریابی محتوا وجود دارد. این موضوع زمانی پیچیده تر می گردد که متوجه می شوید بازاریاب های محتوا خود متن هوش مصنوعی را به طور وسیعی پذیرفته اند به این معنی که نتایج جستجو از لحاظ نظری می تواند به خلاصه ای از مقالات نوشته شده به وسیله ربات های دیگر تبدیل گردد. در حال حاضر لیست های پرفروش ترین های آمازون مملو از محتویات فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2401

به "ابزار جستجوی تازه گوگل می تواند اینترنت را زنده بخورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار جستجوی تازه گوگل می تواند اینترنت را زنده بخورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید