کو: هدست واقعیت ترکیبی اپل ژانویه 2023 معرفی خواهد شد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گفته تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی آقای مینگ چی کو، اپل میخواهد هدست واقعیت ترکیبی خود را طی رویدادی در ژانویه سال 2023 به کاربران معرفی کند.

کو: هدست واقعیت ترکیبی اپل ژانویه 2023 معرفی خواهد شد

رویداد کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC 2022 شب گذشته برگزار گردید و در جریان آن هم محصولات بسیار زیادی رونمایی شدند. از سیستم عامل های نو گرفته تا بهبود اپلیکیشن های مختلف و رونمایی از مک بوک ایر و مک بوک پرو با تراشه ای نو و قدرتمند. اما جالب است بدانید که تیم کوک مدیرعامل اپل، در جریان این مراسم هیچ اشاره ای به هدست واقعیت ترکیبی اپل و زمان رونمایی از آن نکرد. به همین دلیل، امروز آقای کو زمان احتمالی رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل را با انتشار توییتی فاش نموده است.

طبق گفته آقای کو، اپل در ماه ژانویه سال 2023 رویدادی را برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی برگزار خواهد نمود و پس از آن ابزارهایی برای توسعه دهندگان طی 2 تا 4 هفته پس از رویداد ارسال خواهد نمود. بعلاوه پیش فروش این هدست در سه ماهه دوم سال 2023 شروع می گردد و کاربران می توانند قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان سال آینده اپل، این هدست را خریداری نمایند.

باید خاطر نشان کرد که هدست واقعیت ترکیبی از واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده می نماید. واقعیت افزوده داده ها را بالای تصاویر واقعی قرار می دهد. به عنوان مثال، مسیرهای پیاده روی AR با نمای زنده در گوگل مپس از دوربین جلوی تلفن شما برای نشان دادن جایی که در حال حاضر هستید استفاده می نماید و سطحی از جهت های ناوبری به همراه نام مکان های دیدنی در بالای آن قرار می گیرد.

به بیانی دیگر می توان گفت که MR پلتفرمی است که باعث می گردد احساس کنید در جای دیگری هستید، مانند یک مکان نو ساخته شده. هرچقدر کیفیت هدست و تکنولوژی های مرتبط با آن و البته سخت افزار مورد استفاده همراه هدست بالاتر باشد، این فناوری به شکل بهتر و کامل تری به وسیله کاربر لمس می گردد. پیش تر گورمن اشاره نموده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل گران قیمت خواهد بود. اگرچه تحلیلگران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت داشته باشد، روزنامه نگار بلومبرگ در نوترین نسخه خبرنامه Power On خود می گوید که اپل درباره قیمت بالای 2000 دلار این هدست ها صحبت نموده است.

در رابطه با این هدست گزارش های متعددی منتشر شده که هر کدام اطلاعات خوبی از این محصول را به ما داده اند. برای مثال به گفته آقای مینگ چی کو، هدست واقعیت ترکیبی اپل از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده است. وی بعلاوه تأکید نموده که هدست اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند.

ظاهراً سنسور های سه بعدی که اپل در هدست خود قرار می دهد به گونه ای طراحی می شوند که کوچکترین حرکات دست و انگشتان را تشخیص بدهند. همان طور که حسگر های آیفون می توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، هدست واقعیت افزوده اپل هم در زمینه تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت.

طبق گزارشی از وب سایت The Information که ادعا می نماید نمونه اولیه این دستگاه را دیده اند، با این قیمت خریداران یک هدست با حداقل 15 دوربین دریافت خواهند کرد. این دوربین ها برای جمع آوری داده ها و ردیابی حرکات چشم کاربر استفاده خواهند شد. پیش تر گزارشات متعدد حاکی از آن بود که هدست واقعیت ترکیبی برای انجام بعضی وظایف پردازشی احتیاجمند اتصال به آیفون است، اما آقای کو اظهار داشت که تراشه هایی که دستگاه را تغذیه می نمایند، از پس کار های سنگین پردازی هم بر خواهند آمد. بر اساس شایعات، دو صفحه نمایش 8K با وضوح بالا در این هدست استفاده می گردد. اما طبق معمول این شرکت، برای صرفه جویی در عمر باتری و کاهش احتیاج به عملکرد پردازنده ها، اپل وضوح صفحه نمایش در مناطقی که در دید محیطی کاربر در نظر گرفته نمی گردد را کاهش خواهد داد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2222

به "کو: هدست واقعیت ترکیبی اپل ژانویه 2023 معرفی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو: هدست واقعیت ترکیبی اپل ژانویه 2023 معرفی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید