ایران اولین برند غذای حلال بین المللی را روانه بازار می نماید

به گزارش دانشنامه آریایی، طبق اعلام مقامات رسمی، ایران طی چند ماه آینده اولین برند بین المللی غذای حلال خود را روانه بازار خواهد نمود که هدف آن پوشش بازار منطقه ای با جمعیتی حدود 400 میلیون نفر است. برای کسب اطلاع بیشتر با خبرنگاران همراه شوید!

ایران اولین برند غذای حلال بین المللی را روانه بازار می نماید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بنا به گفته محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، ایران گواهینامه اولین برند تجاری بین المللی غذای حلال خود را دریافت نموده است. وی همچنین اظهار کرد بازارهای منطقه ای و حتی اروپا به شدت از غذاهای حلال فراوری شده در کشورهای اسلامی استقبال می نمایند و به این دلیل، ایران نیز تصمیم به ارایه برند خود به این بازار پر رونق طی چند ماه آینده دارد. وی با تاکید بر اینکه ایران دارای پتانسیل بالایی در فراوری صنایع غذایی است و می تواند مواد غذایی مورد احتیاج همسایگان خود را تامین کند، گفت:

همسایگان شاقتصادی ایران به دلیل برودت دمای هوا در بیشتر سال و نیز همسایگان جنوبی به دلیل گرمای بیش از حد هوا قادر به فراوری محصولات کشاورزی و غذایی نیستند. از این رو، بازار مناسبی برای عرضه محصولات صنایع غذایی ایرانی برای تامین و برطرف احتیاج بازار منطقه ای فراهم است. رئیس اتاق بازرگانی در ادامه صحبت های خود به ظرفیت فراوری میوه در بخش کشاورزی و توانایی کسب صندلی نخست در فراوری کنسانتره های طبیعی اشاره نمود.در شریعت اسلامی، لغت حلال به معنی انجام کلیه امور طبق قوانین دینی است و کلیه امور اعم از تهیه مواد غذایی، دادو ستد و امور اقتصادی، گردشگری و ... را در بر می گیرد. ارزش صنعت جهانی غذای حلال در حدود 2 تریلیون دلار برآورد شده که علاوه بر آن بازاری به ارزش 1 تریلیون دلار نیز در حال توسعه است. با توجه به رشد جمعیت مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی و افزایش تقاضا برای غذاهای حلال، رقابت شدیدی در میان بعضی از کشورها برای قبضه این بازار پردرآمد در گرفته است. در این بین کشورهای مسلمان مانند مالزی، اندونزی، برونئی، ترکیه و پاکستان محصولات غذایی خود را به کشورهای متقاضی غیر اسلامی نظیر ژاپن، نیوزلند و انگلستان صادر می نمایند. همچنین بنا به گفته مقامات رسمی، ایران در نظر دارد تا صنعت گردشگری حلال خود را نیز توسعه داده و به پایگاهی برای جذب سالانه در حدود 15 میلیون گردشگر مسلمان تبدیل گردد. تهیه شده در خبرنگارانمنبع: کجارو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 828

به "ایران اولین برند غذای حلال بین المللی را روانه بازار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران اولین برند غذای حلال بین المللی را روانه بازار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید