بازگشایی مجدد برج ایفل و موزه لوور به روی گردشگران

به گزارش دانشنامه آریایی، پس از نزدیک سه ماه تعطیلی به خاطر پاندمی کرونا، برح ایفل از 25 ژوئن پذیرای بازدیدکنندگان است که حاضر شده اند 1000 پله را بدون آسانسور بالا بروند.

بازگشایی مجدد برج ایفل و موزه لوور به روی گردشگران

پس از تعطیلی اماکن جهانگردی شهر پاریس که از اواسط ماه مارس و در پی قرنطینه آغاز شد، اکنون بسیاری از معروف ترین سایت های این شهر با اقدام های نو بهداشتی و ایمنی آماده پذیرایی از بازدیدنمایندگان می شوند. برج ایفل، معروف ترین نماد شهر پاریس، پس از 104 روز تعطیلی به خاطر دنیاگیری کرونا که پس از جنگ دنیای دوم، طولانی ترین تعطیلی آن به شمار می آید، روز پنجشنبه، 25 ژوئن، باز شد. بانوی آهنین و مشبک پاریس اکنون پذیرای بازدیدنمایندگان است؛ اما برای این کار باید پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کرد.

تمامی بازدیدنمایندگان بالای 11 سال باید در تمام مدتی که در محوطه برج ایفل به سر می برند، با ماسک صورت خود را بپوشانند. طبق آنچه در وب سایت برج ایفل درج شده است، سکوی تماشای طبق فوقانی برج تا اطلاع ثانوی از دسترس خارج است و آسانسورهایی که بازدیدنمایندگان را در میان سه طبقه این برج 324 متر بالا و پایین می کردند، تا سی ام ژوئن قابل استفاده نخواهند بود. این کار برای اطمینان از رعایت فاصله لازم بین افراد انجام می گردد و کسانی که می خواهند پیش از اول ژوئیه از طبقه اول و دوم برج ایفل بازدید نمایند باید حدود 328 پله را تا طبقه اول و 674 طبقه را تا طبقه دوم بالا بروند.

برای اطمینان از حفظ فاصله اجتماعی در پله ها، راه های رفت و برگشت از هم جدا شده و ستون شرقی به صعودنمایندگان و ستون غربی به کسانی اختصاص داده شده است که از برج پایین می آیند. بعلاوه، در هر بازه زمانی فقط عده محدودی از بازدیدنمایندگان اجازه حضور در هر طبقه را دارند. در بیانیه برج ایفل آمده است که فضاهای عمومی برج به طور روزانه نظافت و ضدعفونی می شوند و تمام محوطه برای یاری به افراد برای حفظ فاصله اجتماعی، نشانه گذاری شده اند. بعلاوه، به مسافران گفته شده است که پیش از رفتن به آنجا بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه نمایند.

یکی دیگر از محبوب ترین جاهای دیدنی پاریس نیز به زودی پذیرش بازدیدنماینده را آغاز خواهد نمود. موزه لوور که پربازدیدترین موزه دنیا نیز به شمار می آید و سال گذشته، حدود 14 میلیون و 100 هزار بازدیدنماینده داشت، برنامه های خود را برای بازگشایی در ششم ژوئیه اعلام نموده است. اعلامیه موزه روز 29 ماه مه و یک روز پس از آن منتشر شد که مسئولان فرانسه اعلام کردند موزه ها، بناهای تاریخی، رستوران ها و کافه ها می توانند از دوم ژوئن فعالیت های خود را از سر بگیرند.

موزه لوور در بیانیه خود سیستم رزرو آنلاینی معرفی نموده و گفته است که دورتادور ساختمان موزه، علامت ها و تابلوهایی برای راهنمایی بازدیدنمایندگان و جلوگیری از ازدحام بیش ازحد جهانگرد نصب خواهد نمود. پس از بازگشایی، همه کارکنان و بازدیدنمایندگان بالای 11 سال ملزم به پوشیدن ماسک های حفاظتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب در محل هستند. علاوه بر موارد فوق، حدود 30 درصد از فضای موزه شامل طبقه دوم به روی بازدیدنمایندگان بسته است؛ اما آن ها همچنان می توانند از تابلوی مونالیزا بازدید نمایند. به گفته یکی از کارکنان موزه، به طور کلی بازدید از موزه دیگر به روال سابق باز نخواهد گشت.

سایت های فرهنگی مشهور دیگری نیز در پاریس فعالیت های خود را از سر گرفته اند. روز یک شنبه، 31 مه، باغ های تویلری که بین موزه لوور و کاخ کنکورد واقع شده اند برای بازدید به روی همگان گگردده شد؛ مشروط به اینکه افراد در گروه های بیشتر از 10 نفر اجتماع ننمایند. کاخ ورسای نیز از ششم ژوئن پذیرای بازدیدنمایندگانی است که از باغ ها و شاتوهای قرن هفدهمی آن بازدید می نمایند. بعلاوه، هنردوستان نیز از 23 ژوئن دوباره این شانس را پیدا کردند که از تابلوهای نقاشی قرن نوزدهم و بیستم موزه اورسای بازدید نمایند.

پس از شیوع ویروس کرونا، فرانسه یکی از آلوده ترین کشورهای اروپایی از این لحاظ بود و طبق آمار بیمارستان جان هاپکینز، بیش از 191 هزار نفر ابتلای قطعی و بیش از 29 هزار مرگ از کرونا را تجربه نموده است. این کشور پس از 100 روز قرنطینه، از پانزدهم ژوئن آغاز به رفع کردن تدریجی محدودیت ها نموده است و دست اندرکاران صنعت جهانگردی در فرانسه امیدوار هستند که مسافران خارجی به زودی به این کشور بازگردند.

منبع: کجارو / travelandleisure.com / channelnewsasia.com / travelandtourworld.com / afar.com
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2145

به "بازگشایی مجدد برج ایفل و موزه لوور به روی گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مجدد برج ایفل و موزه لوور به روی گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید