شهر میلان؛ پایتخت مد دنیا

به گزارش دانشنامه آریایی، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

شهر میلان؛ پایتخت مد دنیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

میلان ایتالیا از مهم ترین شهرهای اروپا و دومین شهر پرجمعیت کشور ایتالیا است. این شهر در جهان به مد و پوشاک شهرت دارد. هرچند تیم های فوتبال این شهر نیز باعث پراکنده شدن نام آن در سراسر جهان شده اند. شرایط ویژه این شهر از مراکز خرید میلان گرفته تا جاذبه های جهانگردی، همگی به افزایش رفت و آمد جهانگردان یاری نموده اند. سالانه جهانگردان زیادی به این شهر سفر می کنند و از جاذبه ها و دیدنی های این شهر لذت می برند.

در این مطلب کوشش شده تا به معرفی بعضی از ویژگی های میلان بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید تور میلان را دارید، بد نیست اطلاعات کاملی در خصوص این شهر داشته باشید تا بتوانید برنامه ریزی دقیق تری در طول سفر انجام دهید. تنها در این صورت است که می توانید در مدت زمان کوتاهی که در این شهر اقامت دارید، از جاذبه های متنوع این شهر بهره مند شوید. البته ممکن است در بعضی موارد سوالاتی برای شما ایجاد شود. نگران نباشید، می توانید با تماس تلفنی با آژانس جهانگردی ققنوس، سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

رم ایتالیا، شهر جاودانه تاریخ

ایتالیا، بهترین مقصد جهانگردی تاریخی

معرفی شهر میلان

وقتی می خواهیم همه چیز درباره میلان بیان کنیم، گویی هیچ چیزی نگفته ایم. تاریخ میلان آن قدر گسترده است که صحبت کردن در خصوص آن احتیاج به چندین کتاب مفصل دارد نه یک مقاله کوتاه و مختصر! این شهر از قدیمی ترین شهرهای اروپا است که هنوز هم در صندلی رفیع خود واقع شده است. در فراز و نشیب تاریخ، میلان ایتالیا در بعضی زمان ها آوازه ای جهانی پیدا کرد و بیش از گذشته به آن توجه شد و در بعضی زمان ها نیز از رونق افتاد.

زمان تاسیس شهر میلان را به سال ها پیش از میلاد مسیح نسبت داده اند. قوم اینسوبری این شهر را در این منطقه تاسیس و از آن محافظت می کرد. حدود 200 سال پیش از میلاد مسیح روم باستان توانست این شهر را فتح نموده و به زیرمجموعه خود اضافه کند. در آن موقع این منطقه را مدیولانوم می نامیدند. پس از شکل گیری امپراتوری روم غربی، اهمیت شهر میلان نیز افزایش پیدا کرد و توانست صندلی و شان خوبی در این امپراتوری پیدا کند.

در دوران پس از میلاد مسیح، شهر میلان ایتالیا کشمکش ها و جنگ های زیادی را به خود دید. بااین حال امروزه یکی از مدرن ترین شهرهای ایتالیایی محسوب می شود که جاذبه های باستانی آن به ویژه سبک ساختمان سازی این شهر، بر جذابیت آن افزوده است. امروزه کسی به این شهر به دید یک شهر تماما باستانی نگاه نمی نماید؛ بلکه در حال حاضر میلان شرایطی مدرن در عین سنتی بودن دارد.

اگر شما هم قبل از خرید تور ایتالیا عکس شهر میلان را ببینید، قطعا علاقه زیادی برای سفر به این شهر پیدا می کنید. بااین حال آنچه در زمان حضور در این شهر خواهید دید، بسیار با تصاویر موجود در اینترنت متفاوت است. اینجا به راستی یکی از جذاب ترین شهرهای ایتالیا است که نباید به این سادگی از آن عبور کنید.

استان میلان در شمال کشور ایتالیا واقع شده و نزدیک ترین استان به خاک کشور سوئیس است. با کمتر از یک ساعت رانندگی از مرکز این شهر به مرز سوئیس خواهید رسید. شهرهای نزدیک میلان نیز تنوع زیادی دارند. با حدودا 2 ساعت رانندگی از این شهر می توان به بندر جنوا و ساحل دریای لیگوریا رسید. فاصله میلان تا تورین نیز تقریبا در همین اندازه و شاید کمتر است.

ونیز اگرچه از شهرهای نزدیک میلان محسوب نمی شود، اما سفر بین این دو شهر بسیار پررونق است. جهانگردانی که در تور ایتالیا هستند یا ابتدا به ونیز می فرایند و بعد به میلان سفر می کنند و یا شرایطی برعکس را تجربه می کنند. فاصله میلان تا ونیز حدودا 280 کیلومتر است؛ یعنی با ماشین باید نزدیک به 3 ساعت در راه باشید. البته اگر بخواهید با هواپیما از فرودگاه میلان به رم سفر کنید، این زمان بسیار کوتاه تر خواهد شد.

استان میلان در شمال کشور ایتالیا واقع شده و نزدیک ترین استان به خاک کشور سوئیس است.

یکی از جذاب ترین قسمت های شهر، محله ناویگلی است. در این محله کانال آبی وجود دارد که قدمت آن به قرن 12 میلادی بار می شود. دلیل حفر این کانال ایجاد ارتباط با دریاچه ماجیوره بوده اما امروزه به جاذبه ای جهانگردی در میلان تبدیل شده است. ویژگی اصلی این منطقه، رستوران ها و کافه های متعددی هستند که در دور کانال وجود دارند و می توانید یک نوشیدنی یا غذای دل چسب را با منظره ای رو به این کانال میل کنید.

  • گورستان میلان

در کمتر شهری چون میلان می توان گورستان شهر را به عنوان یک جاذبه جهانگردی معرفی کرد. اینجا اما شرایطی متفاوتی دارد. هم هنرمندان زیادی در آن آرمیده اند و هم سبک طراحی گورستان به گونه ای است که شما هیچ حس بدی نسبت به قدم زدن در بین مردگان را نخواهید داشت. این گورستان که Monumental نام دارد، یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی میلان است و سالانه جهانگردان زیادی از آن بازدید می کنند.

  • کاخ موزه اسفورتسکو

یکی از موزه های میلان که هم به دلیل اشیاء گران قیمت و هم به دلیل خود بنای کاخ مورد توجه واقع شده است، کاخ اسفورتسکو Castello Sforzesco است. در این کاخ آثار مهمی از جمله نقاشی داوینچی و چندین مجسمه نیمه کاره از میکل آنژ واقع شده است. اگر به فرهنگ و هنر علاقه مند هستید، حتما از این کاخ موزه دیدن کنید.

  • کلیسای سنت آمبروز

قدم زدن در محیطی که شما را به یاد روم باستان بیاندازد، غنیمتی است که در شهر میلان نصیبتان خواهد شد. کلیسای آمبروز مقدس SantAmbrogio محل مناسبی برای تجربه حس و حال دوران باستان است. ساخت این کلیسا به قرن 4 میلادی باز می شود و توسط فردی به نام آمبروز مقدس که یک کشیش متعهد و مومن بوده، بنا نهاده شده است. معماری خاص این اثر علاقه مندان زیادی را از سراسر جهان به این شهر می کشاند.

  • دیگر مکان های دیدنی میلان

همان طور که گفته شد، جاذبه های میلان آن قدر متنوع و زیاد هستند که پرداختن به همه آن ها کار سختی است. سعی شد تا بعضی از بهترین و پرطرفدارترین مکان های دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم؛ اما بعضی دیگر از این جاذبه های جهانگردی نیز نباید از قلم بیافتند. تعدادی دیگر از این جاذبه ها را به صورت لیست در ادامه آورده ایم که می توانید سر زدن به آن ها را نیز در برنامه تور میلان خود قرار دهید.

ساختمان پیاتزا دی مرکانتی Piazza dei Mercanti: ساخته شده در قرن 13 میلادی

طاق صلح Arco della Pace: ساخته شده در قرن 19 میلادی

کلیسای جامع ال دمو Piazza de Muranteney: آغاز ساخت از قرن 14 میلادی که در قرن 19 میلادی به اتمام رسید.ر برج میلان ایتالیا: یکی از جاذبه های مدرن شهر ایتالیا که جذابیت فوق العاده ای دارد.

نگارخانه وتوریو امانوئل دوم: لوکس ترین مکان میلان که در آن مرکز خرید عظیم و لوکس، دومین هتل 7 ستاره جهان و چندین مکان دیگر واقع شده است.

محله بررا: یکی از محله های قدیمی با کوچه و پس کوچه های جذاب و تماشایی

و…

رزرو هتل در میلان

سفر به این شهر ایتالیا پیچیدگی های خاص خود را دارد. به ویژه برای رزرو هتل در میلان باید به موارد مختلفی توجه کنید. از بهترین هتل های جهان تا هاستل های ارزان قیمت در میلان وجود دارد. هر کدام از آن ها هم در گوشه ای از شهر قرار دارند و دسترسی آن ها به جاذبه های جهانگردی، مراکز خرید و رستوران ها متفاوت است. در نتیجه برای رزرو هتل در میلان حتما باید با دقت عمل کنید.

زمانی که قصد رزرو آنلاین هتل در میلان را دارید، چندین موضوع را باید در نظر داشته باشید. اولین نکته، میزان بودجه شماست که نوع هتل را مشخص می نماید. همان طور که در جاذبه های جهانگردی میلان اشاره کردیم، یکی از بهترین هتل های جهان در این شهر واقع شده است. این هتل دومین هتل 7 ستاره جهان است و توانسته استانداردهای لازم را برای کسب این ستاره ها ایجاد کند. طبیعی است که اقامت در این هتل هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. هتل های دیگر از 5 ستاره تا 1 ستاره و همچنین هاستل ها، هزینه های به مراتب کمتری برای رزرو اتاق های خود قرار داده اند. در نتیجه این شما هستید که باید میزان بودجه خود را برای رزرو هتل مشخص کنید.

نکته دوم پس از مشخص کردن بودجه، هدف از سفر است. اگر با خرید تور میلان قصد گشت و گذار در بین مراکز خرید این شهر را داشته باشید، بهتر است هتل خود را در محدوده ای مناسب انتخاب کنید. همچنین برای سر زدن به جاذبه های جهانگردی نیز بهتر است رزرو هتل را در محدوده ای که دسترسی به حمل و نقل عمومی مناسب است انجام دهید.

اگر می خواهید دردسر کمتری برای رزرو هتل در میلان داشته باشید، بهتر است این کار را به افراد حرفه ای بسپارید. آژانس جهانگردی ققنوس به عنوان یکی از معتبرترین آژانس های ایرانی ارائه دهنده تورهای اروپایی، شرایط ویژه ای برای رزرو هتل در میلان مهیا نموده است. می توانید در تماس تلفنی با کانترهای فروش، شرایط خود را برای سفر به این شهر بیان کنید تا بهترین هتل های میلان به شما معرفی شود. در این صورت بهتر می توانید از تنوع بالای هتل های این شهر، انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

حمل و نقل عمومی در شهر مد و پوشاک

مترو، اتوبوس و تراموا سه وسیله حمل و نقل عمومی در میلان هستند که قیمت های متعادلی دارند. البته تاکسی و تاکسی های اینترنتی نیز به نوعی از وسایل حمل و نقل این شهر محسوب می شوند که باید هزینه بیشتری برای استفاده از آن ها بپردازید. خوشبختانه شرایط حمل و نقل در میلان به گونه ای است که احتیاجی به استفاده از تاکسی ندارید و تقریبا سه وسیله بیان شده، کل شهر به ویژه مناطق پرجاذبه را تحت پوشش قرار می دهند.

یکی از وسایل حمل و نقل در میلان که هزینه به مراتب کمتری نسبت به تاکسی و دیگر وسایل دارد، دوچرخه است. ایستگاه های متعددی در سطح شهر پیدا می کنید که دوچرخه کرایه می دهند و می توانید از آن ها برای گشت و گذار در شهر بهره ببرید. هزینه استفاده از دوچرخه روزانه کمتر از 3 یورو است.

مترو، اتوبوس و تراموا سه وسیله حمل و نقل عمومی در میلان هستند که قیمت های متعادلی دارند.

غذاهای خوشمزه میلان

غذاهای مختلفی در ایتالیا وجود دارد که در تمامی شهرها می توانید آن ها را پیدا کنید. بااین حال چند غذای اختصاصی در شهر میلان ایتالیا وجود دارد که در شهرهای دیگر نمی توانید به این شکل و با این طعم و مزه میل کنید. به همین علت پیشنهاد می کنیم حتما این غذاهای محلی میلان را در برنامه غذایی خود رد سفر به این شهر قرار دهید.

ریزوتو

شاید ابتدا فکر کنید قرار است شله زرد ایرانی میل کنید. در این غذا از زعفران استفاده می شود و درون کاسه سرو می شود. طعم خوشمزه ریزوتو Risotto را باید در رستوران های معروف میلان بچشید تا به خوشمزگی آن پی ببرید.

کاسولا

کرم بروکلی و گوشت، مواد اصلی تشکیل دهنده غذایی محلی در میلان هستند که به آن کاسولا Cassouela گفته می شود. این غذا همانند سبزی پلو با ماهی ایرانی که مخصوص شب عید نوروز است، در روز اول ژانویه طبخ می شود. البته توجه داشته باشید که این غذا را از رستوران ها معتبر تهیه کنید تا از گوشت باکیفیت در طبخ آن استفاده شده باشد.

پولنتا

ذرت یکی از غذاهای همیشگی مردم ایتالیا به ویژه مردم میلان است. پولنتا Polenta از غذاهای محلی شهرهای مهم در ایتالیا است که در این شهر شیوه طبخ خاصی دارد. این غذا نیز همانند ریزوتو زردرنگ بوده و به صورت کاسه ای سرو می شود. جالب است بدانید که این نوع غذا یکی از غذاهای محلی ونیز است که با تغییراتی در میلان نیز طبخ می شود

کتلت

شاید برایتان جالب باشد که اسم کتلت که از غذاهای ایرانی است، واژه ای ایتالیایی باشد. در طبخ کتلت Cotoletta در این شهر برخلاف کتلت های ایرانی از سیب زمینی استفاده نمی شود و ماده اصلی تشکیل دهنده آن گوشت است.

مراکز خرید میلان

همان طور که می دانید، میلان را پایتخت مد جهان می دانند. در نتیجه دور از انتظار نیست که مراکز خرید متعددی در این شهر وجود داشته باشد. تقریبا همانند مکان های دیدنی که برای انتخاب از بین آن ها دچار سردرگمی می شوید، مراکز خرید میلان نیز آن قدر زیاد و متنوع هستند که قطعا نمی توانید به همه آن ها سر بزنید.

بهتر است قبل از هر چیز، نوع خرید خود را و بودجه ای که در نظر دارید را مشخص نموده و از بین مراکز خرید، چندتایی را انتخاب کنید و به آن ها سر بزنید. البته ممکن است علاوه بر خرید، گشت و گذار در پاساژهای میلان هم برایتان جالب باشد. در این صورت حتما گالریا ویتوریو را به عنوان اولین مرکز خرید در لیست خود قرار دهید. مطمئنا از قدم زدن در این مرکز خرید لوکس نهایت لذت را خواهید برد.

از بین خیابان های خرید میلان نیز، محله بررا و اطراف کانال ناویگلی گزینه های خوبی هستند. می توانید هم از جذابیت این محله های سنتی لذت ببرید و هم برای خرید سوغاتی از میلان اقدام کنید. البته منطقه Quadrilatero dOro بهترین خیابان های خرید میلان را تشکیل داده اند و به نوعی مرکز خرید سنتی و اصیل این شهر به حساب می آیند. این منطقه از 4 خیابان اصلی تشکیل شده که همگی پر از فروشگاه های مختلف هستند.09

خرید تور میلان

اگر در زمان های خاصی قصد سفر به میلان را دارید، بهتر است از چند ماه قبل برنامه ریزی کنید. خرید تور میلان در ایران باید به وسیله آژانس های معتبر که اجازه ارائه خدمات تورهای اروپایی را دارند انجام شود. شما می توانید با مراجعه به این آژانس های توریستی برای دریافت ویزا ایتالیا و خرید بلیط هواپیما اقدام نموده و بقیه کارها را به این آژانس ها بسپارید.

خوشبختانه سابقه چندین ساله آژانس جهانگردی ققنوس در زمینه ارائه خدمات تور ایتالیا باعث شده تا یکی از حرفه ای ترین مجریان برگزاری تور میلان شناخته شود. اگر شما هم قصد خرید تور میلان را دارید، پیشنهاد می کنیم به وسیله سایت ققنوس انواع تور ایتالیا را مشاهده نموده و برای خرید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

در این مطلب تنها به بخشی از نکات در خصوص شهر میلان ایتالیا اشاره کردیم که می تواند به شما برای داشتن یک سفر بهتر یاری کند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، حتما نکات بیان شده در خصوص این شهر را مطالعه کنید تا سفری هوشمندانه به این شهر جذاب و تماشایی داشته باشید.

اگر تجربه ای از سفر به این شهر دارید، حتما به وسیله نظرات این مطلب با ما و خوانندگان در میان بگذارید. به نظر شما بهتر است چه جاذبه های جهانگردی یا چه مراکز خریدی در اولویت باشند؟ کدام یک از رستوران های میلان را امتحان کردید و از چه غذاهای محلی در این شهر لذت بردید؟ نظرات شما می تواند به همه ما برای تجربه بهتر از تور میلان یاری کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1397

به "شهر میلان؛ پایتخت مد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر میلان؛ پایتخت مد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید