باستان شناسان تکه های گمشده یک دلو بیزانسی قرن ششمی را کشف کردند

به گزارش دانشنامه آریایی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، باستان شناسان تکه های گمشده یک دلو بیزانسی قرن ششمی را کشف کردند.

باستان شناسان تکه های گمشده یک دلو بیزانسی قرن ششمی را کشف کردند

باستان شناسان به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی دو ساله، کاوش هایشان را بر روی یک باغ، زمینی در کنار نمایشگاه High hall متمرکز نموده اند. این همان منطقه ای است که دلو برومزول (Bromeswell) برای اولین بار در سال 1980 کشف شد. بعلاوه، بعضی قطعات در حفاری بعدی در سال 2021 یافت شدند.

بیش از 80 داوطلب و کارمند تا به امروز در این پروژه حضور داشته اند، از جمله داوطلبانی از Restoration Trust، سازمانی که به افراد درگیر با چالش های سلامت روانی یاری می نماید و یک گروه از برنامه تلویزیونی Team Time نیز در این پروژه تحقیقاتی شرکت نموده اند.

کارشناسان ژئوفیزیک SUMO با استفاده از تکنیک های پیشرفته نقشه برداری، یک مطالعه ژئوفیزیکی در این سایت انجام دادند و چندین ناهنجاری را شناسایی کردند.

در پی آن با فلزیاب یک جستجوی جامع انجام شد که در نهایت منجر به کشف چندین تکه مس مزین به همان شکل های موجود در دلو برومزول شد. تجزیه و تحلیل شیمیایی و عنصری با استفاده از طیف سنجی فلورسانس پرتو ایکس (XRF) تأیید نموده است که قطعات یافت شده با ترکیب شیمیایی دلو و بعلاوه قطعات یافت شده در سال 2021 مطابقت دارند.

آنگوس واینرایت، باستان شناس محلی عضو نشنال تراست می گوید: به علت نزدیکی زمانی این کشف به قطعاتی که پیشتر یافت شده بودند، امیدوار بودیم که در حفاری سال جاری به چیزهایی بیشتر از دلو برومزول دست یابیم و بتوانیم از بقایای کشتی ساتن-هو و گنج خارق العاده آن بیشتر بدانیم.

امید است که این پروژه تحقیقاتی دو ساله به ما یاری کند تا درباره ساتن-هو و زندگی روزمره مردمی که در آنجا زندگی می کردند بیشتر بدانیم، شاید حتی بتوانیم بفهمیم چرا قبرستان سلطنتی در آنجا قرار گرفته است. بنابراین، این کشف ما گامی عالی در سفرمان بوده است.

به گفته واینرایت، آنالیز دقیق تر نشان می دهد که دلو قبلا آسیب دیده و در پی آن احتمالا با لحیم کردن تعمیر شده است.

منبع: همگردی