!با دیدن نقاط گردشگری پنانگ، متعجب شوید

به گزارش دانشنامه آریایی، از دیدنی های یونسکویی تا خوردن غذای خوشمزه پنانگی

پنانگ یک جزیره لاک پشتی شکل است که در سواحل غربی شبه جزیره مالزی قرار داشته و یک پل بزرگ و 13 کیلومتری به نام پل پنانگ و یک پل دیگر به طول 24 کیلومتر به نام پل پنانگ جدید، این جزیره را به خاک اصلی مالزی متصل می نماید. طی سده های متمادی، پنانگ نقش مهم و استراتژیکی را در زمینه تجارت بین غرب و شرق بر عهده داشته است و پادشاهان محلی، حاکمان عربی، چینی ها، بریتانیایی ها و هلندی ها طی مدت حضور خود در این جزیره، تاثیرات فرهنگی خود را بر این منطقه به جا گذاشته اند.

!با دیدن نقاط گردشگری پنانگ، متعجب شوید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

این تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب، تاثیرات خود را به صورت های مختلفی بر جزیره گذاشته است، ساختمان های ساخته شده بر اساس سبک معماری عصر استعمار، ساختمان های مذهبی پر شمار جورج تاون و غذاهای متنوع و سبک های مختلف غذایی موجود در این جزیره که دارای شهرتی دنیای هستند، هر کدام به نوبه خود نشان دهنده تنوع فرهنگی موجود در این جزیره است.

علاوه بر این، با توجه به تاریخ و میراث فرهنگی غنی این جزیره، پنانگ دارای مناطق زیبای طبیعی فراوانی از جمله سواحل پر تعداد و زیبا، کوهستان های واقع شده در پشت نوار ساحلی و … بوده و بعضی از مشهورترین و با کیفیت ترین اقامتگاه ها و هتل های مالزی و همچنین مراکز خرید زیبا و مدرن، در این جزیره قرار دارند.

  • گشت و گذار در محوطه میراث دنیای ثبت شده در یونسکو واقع در جورج تاون: با اهمیت ترین بخش تاریخی باقی مانده در این شهر که حتما باید از آن بازدید کرد، عمارت تاریخی (Cheong Fatt Tze) است. البته در مجاورت این بنا، دیدنی های دیگری مانند (Jalan Penang) به معنی جاده پنانگ و (Lebuh Chulia) به معنی خیابان چولای واقع شده است که در آن ها تعداد زیادی از ابنیه تاریخی ساخته شده بر اساس سبک معماری چینی یا دوران استعمار در کنار تعداد زیادی ساختمان مذهبی وجود دارد. همچنین پیشنهاد می گردد مناطقی چون (Penang Peranakan Mansion) ، محله هند کوچک (Little India)، بازار های خیابانی (Lebuh Pasar) ، خانه سلطنتی خاندان خو خونگسی (Khoo Kongsi Clan House)؛ قدیمی ترین ساختمان پنانگ یعنی (Kuan Yin Temple)، بنای (Teochew)، (Hainan)، مسجد کاپیتان کلینگ (Kapitan Keling Mosque)، ساختمان مذهبی (Sri Mariamman) و عمارت بسیار زیبا و بازسازی شده خاندان (Stewart Lane) که امروزه به یک فروشگاه تبدیل شده را نیز بازدید کنید. این آثار از دیگر دیدنی های این منطقه محسوب می شوند. در منطقه موسوم به کوچه بانکوک (Lorong بانکوک) نیز می توان آثار تاریخی و دیدنی دیگری را در نزدیکی (Pulau Tikus) مشاهده کرد.
  • برای تجربه روح واقعی پنانگ، با بیکاک (becak) در اطراف محله های شهر، پرسه بزنید: بیکاک نوعی وسیله نقلیه سه چرخه موتوری ویژه مناطق شرق و جنوب شرق آسیا است و مشابه ریکشای هندی یا توک توک تایلندی است. با سوار شدن به بیکاک به اطراف شهر سر زده و تفریح کنید.
  • از سبک غذایی مشهور و خوشمزه پنانگ لذت ببرید: پنانگ دارای غذاهای مشهور و خوشمزه ای است و این موضوع سبب شده تا گردشگران متعددی از گوشه و کنار دنیا به این منطقه سفر نمایند. بعضی از مشهور ترین غذاهای پنانگ عبارتند از: (Penang Char Kuey Teow)، (Penang Laksa)؛ (Nasi Kandar)؛ (Mee Rebus) ، (Hokkien Mee)، املت صدف و انواع خورشت های کاری هندی . در حقیقت می توان پنانگ را یک جواهر در زمینه غذاهای محلی دانست و عمده شهرت این شهر به دلیل مناظر زیبای ساحلی، خیابان های زیبا و رستوران ها و کافه های با کیفیت است. بعضی از بهترین رستوران های پنانگ عبارتند از: (New World Park food court)، (Sin Hwa coffeshop) در نزدیکی تقاطع خیابان های (Burma) و (Cantonment)، رستوران (Char Kuey Teow) و (Penang Laksa).
  • از مزرعه پرورش پروانه در پنانگ دیدن کنید: مزرعه پرورش پروانه یا (Penang Butterfly Farm) در سال 1986 تاسیس شده و این مزرعه را می توان بزرگ ترین نمونه مزرعه پرورش پروانه در دنیا دانست که با دارا بودن بیش از 4 هزار پروانه مالزیایی در قالب 120 گونه مختلف، پرورش داده می شوند. در این محل شما در محیطی رنگارنگ و زیبا قرار گرفته و از حضور این تعداد پروانه خوش نقش و نگار در اطرافتان شگفت زده خواهید شد.
  • از گالری های هنری شهر، دیدن کنید: پنانگ و به ویژه جرج تاون دارای تعداد زیادی گالری هنری است که دیدن آن ها می تواند شما را در شناخت فرهنگ شهر کمک کند. مجموعه های هنری مشهوری مانند مجموعه هنرمند لیتوانی (Ernest Zacharevic) در جرج تاون وجود دارد که من آن را هنر خیابانی 3 بعدی می نامم. در این شهر نمونه های متعددی از هنر خیابانی وجود دارد.
منبع: الی گشت
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 359

به "!با دیدن نقاط گردشگری پنانگ، متعجب شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "!با دیدن نقاط گردشگری پنانگ، متعجب شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید